Pazartesi 16.09.2013 00:00

Aşılama oranımız yüzde 97'lere ulaştı

Türkiye'de aşılama oranlarının yüzde 97'lere ulaştığını belirten Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, çocukların 13 ayrı hastalığa karşı korunduğunu söyledi.

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Avrupa Bölge Komitesi 63. Toplantısı'nda yaptığı konuşmada, önlenebilir hastalıklarla mücadele konusunun önemine işaret etti.

Bu konuda önemli aşama kaydettiklerini söyleyen Bakan Müezzinoğlu, "Aşılama oranımız yüzde 97'lere ulaştı. Çocuk çağı aşı takviminde 2005'te 7 olan antijen sayısını 7 yılda 13'e çıkardık. Çocuklarımızı 13 ayrı hastalığa karşı çocuklarımızı korumuş oluyoruz. Koruyucu hekimlik alanında yaptığımız çalışmalarda gösterdiğimiz hassasiyet bundan sonra da artarak devam edecek. Ülkemiz için öncelikli sağlık sorunu olan sigara ve tütün ürünlerinin kullanımının önlenmesine yönelik kapsamlı program yürütüyoruz. Bu mücadelede önemli başarılar elde ettik. Bu başarımız Dünya Sağlık Örgütü tarafından dünya ülkelerine örnek gösteriliyor. Bu arada şunun altını özellikle çizmek istiyorum ki sayın Başbakanımız'ın bu konuya verdiği önem ve her türlü desteği bu başarımızın itici gücü olarak gördük" diye konuştu.

Tütün ve ürünleriyle mücadeleye de değinen Müezzinoğlu, toplantıda, Avrupa Ruh Sağlığı Eylem Planı'nın tartışılarak karara bağlanacağını söyledi. Bakan Müezzinoğlu, önemli bir küresel halk sağlığı sorunu olan obeziteyle etkili bir şekilde mücadeleye başladıklarını da hatırlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.