Çarşamba 18.09.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 18.09.2013 16:54

Dondurmanın da 40 yıl hatrı olacak

Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Salih Özdemir, ilk kez Türk kahveli dondurma üzerine çalışma yaptıklarını ve güzel sonuçlar aldıklarını belirterek, "Türkiye'de kahveli dondurma üzerine daha önce yapılan bir çalışma yok. İlk çalışmayı biz gerçekleştirdik. Türk kahvesinin kırk yıl hatrı olur derler, bu çalışmamız sayesinde dondurmanın da hatrı olacak" dedi.

Özdemir, aroması olan her bileşiğin dondurmaya katılabileceğini belirterek, bu düşünceden hareketle halk tarafından sevilen aromaların dondurmaya katılması için çalışma yaptıklarını söyledi.
Halkın severek tükettiği Türk kahvesini de dondurmaya katmak için bilimsel bir çalışma gerçekleştirdiklerini anlatan Özdemir, "Türk kahvesi çok sevilen bir ürün. Genellikle dondurma sevilerek tüketilen bir ürün. Aslında Türkiye'de dondurma sanki çocuklara yönelik bir gıda gibi görünüyor. Normalde dondurma 7'den 77'ye kadar herkes tarafından rahatlıkla tüketilebilecek bir ürün" diye konuştu.
Dondurmanın, Avrupa Birliği ülkelerinde ve Amerika Birleşik Devletleri'nde çok geniş tüketim yelpazesi olduğuna dikkati çeken Özdemir, şunları kaydetti
"Bizde ise genellikle çocuklar ve gençler tarafından tüketiliyor. Yaşlıların az tükettiği bir ürün. Biz de bunu düşünerek, kahveyi seven bir toplum var. Bir de dondurmayı sevmesi gereken bir toplum var. Bu ikisini bir araya getirmek için Türk kahvesini dondurmaya adapte etmeye çalıştık. Tabii biz sadece Türk kahvesi kattık. Kahveyi katarken de normal pişirdik belli bir düzeyde, ondan sonra dondurmanın bileşimine kattık. Bir de yarı oranda kahve yarı oranda kakoa ile karıştırarak kattık ve analizlerini yaptık. Kakao ve Türk kahvesiyle yapılan dondurma çok beğenilen bir ürün oldu."

"ÖZELLİKLE YAŞLI GRUP, KAHVELİ DONDURMAYI RAHATLIKLA TÜKETEBİLECEKTİR"

Türk kahvesiyle yaptıkları çalışmanın tutacağını düşündüklerini vurgulayan Özdemir, "Toplum tarafından, Türk kahveli dondurmanın rahatlıkla beğenileceğini düşünüyoruz. Dondurmayı tüm tüketici kitlesine ulaştırmak durumundayız. Yani sadece çocuk ve gençlerle sınırlı kalmamalı. Onun için böyle bir çalışma yaptık. Bu dondurmanın tüketiminin geniş bir ketleye yayacağız" şeklinde konuştu.
Prof. Dr. Özdemir, "Türkiye'de kahveli dondurma üzerine daha önce yapılan bir çalışma yok. İlk çalışmayı biz yaptık. Türk kahvesinin kırk yıl hatrı olur derler, bu çalışmamız sayesinde dondurmanın da hatrı olacak. Türkiye'de bunun sevilerek, tutacağını düşünüyorum. Özellikle genç ve yaşlı grup, kahveli dondurmayı rahatlıkla tüketebilecektir. Dondurmayı inek sütüyle yaptık, diğer sütlerle de çalışmalarımız devam edecek" dedi.
Türkiye'de, Avrupa Birliği ülkelerine göre çok düşük düzeylerde dondurma tüketildiğine dikkati çeken Özdemir, "AB ülkelerine göre belki yarı yarıya dondurma tüketiyoruz. Bunu artırmanın yollarını arıyoruz. Bu kapsamda yapılan çalışmalardan bir tanesi kahveli dondurma oldu. Çok tutacağını düşünüyoruz. Bilimsel çalışmamızdan sonra üniversitemizin fabrikasında Türk kahveli dondurma üretimine de başladık" ifadelerini kullandı.
Dondurma tüketirken süt ve aroma tadının alınması gerektinin altını çizen Özdemir, üreticilerin dondurmaya gereğinden fazla şeker katmaması, bu konuda duyarlı olması gerektiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.