Pazar 29.12.2013
Son Güncelleme: Pazar 29.12.2013

Takviye diyet ürünleri

Takviye diyet ürünlerinin; üretimi ve ambalajlanması belli kurallara bağlı. Bu ürünlerin etiketlerinde; içeriğinde bulunan maddelerin oranından kullanım kılavuzuna kadar pek çok bilginin yer alması gerekiyor

Son günlerde özellikle kanser hastaları, bitkisel takviye ürünlerini gün geçtikçe daha çok kullanıyor. Amerikan Ulusal Sağlık Enstitüsü'nün 1998 yılında düzenlediği bir seminerde; 10 ayrı ürünün St. John's Wort (hafif antidepresan) olarak etiketlendiği belirtildi. Ayrıca bu ürünlerin hepsinde, bitkilerin aktif maddelerinin farklı oranlarda bulunabileceği açıklandı; sarı kantaron otu gibi. Hepsi de yasal olan bu ürünlerde, aktif malzemenin belirli bir oranda bulunması gerektiğini belirleyen bir standart bulunmuyor. Sadece bu ürünlerin etiketlerinde; ürünün içeriğinin tam olarak verilmesi gerekiyor. Uzmanlar; takviye diyet ürünlerinin son dönemde bu kadar ilgi görmesinin nedeninin, DSHEA'nın (Diyet Takviyesi Sağlık ve Eğitim Kanunu) üreticilerin sağlıkla ilgili bazı ifadeleri kullanmalarına izin vermesi olduğunu söylüyor. Ayrıca üretim ve satış için de gevşek kurallar konuluyor.
İBAREYE DİKKAT EDİLMELİ
FDA (Amerikan Federal İlaç ve Gıda Denetleyicisi); bir üründe kullanılan maddelerin etikette yer almasına, söz konusu hastalıkla ilgilisi olduğunu bilimsel olarak ispatlanırsa izin veriyor. Ayrıca etikette yer alan açıklamalar da denetleniyor. Örneğin; 'İltihaplanmaya karşı koruma sağlar' beyanına izin verilmiyor ama 'Güçlü ve sağlıklı eklem ve kıkırdaklar için takviye ve destek sağlar' beyanına izin veriliyor. Sağlıkla ilgili beyanlar ürün etiketlerinde ve diyet takviye ürünlerinin reklamlarında görülebiliyor. Ancak bunun için üretici, FDA'ya beyanlarını destekleyecek bilimsel kanıtları 30 gün içerisinde iletmek durumundadır.
KÜÇÜK HARFLERLE YAZILIYOR
Diyet takviyesi olan ürün, aynı zamanda sağlık ile ilgili ifadeler ve iddialar içeriyorsa; etiketinde ve reklamında şu ibareye yer vermesi gerekiyor: 'Bu ürün Gıda ve İlaç Kurumu tarafından değerlendirilmemiştir. Bu ürün hastalığı teşhis, tedavi veya önlemek için üretilmemiştir.' Ancak bu ifadeler genellikle küçük karakterde yazılıyor, sağlık ile ilgili ifade paketinin veya reklamının görünebilir bir yerinde yer almıyor. Üreticilerden; bitki, vitamin, mineral ve diğer takviye ürünlerinde kullanacakları etiketteki bilgileri; 1999 Mart ayından itibaren paketlenmiş gıdalardaki 'Besin Değerleri'nin formatında yazmaları istendi. Bu tarihten sonra üretilen her takviye ürünün etiketinde detaylı spesifik bilgiler verilmesi gerekmektedir. Bu uygulamaya takviye verileri paneli de dahildir.
TÜKETİM REFERANSI UNUTULMAMALI
Takviye diyet ürünlerinde; 'antioksidan' ve 'yüksek güç' gibi ifadelerin kullanılması için özel kurallar konuldu. Bir ürün 'yüksek güç'te olduğunu iddia ediyorsa, o zaman yüzde 100 günlük tüketim referansını, besin başına belirtmek zorundadır. Eğer bir ürünün malzemesi veya ürün, 'antioksidan' olarak adlandırılıyorsa; o zaman bunu destekleyecek araştırmayı belgelemek durumundadır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.