Giriş Tarihi: 31.12.2013

Burun estetiği konusunda ikinciyiz

Prof. Dr. İsmail Kuran, gençler arasında burun ve meme estetiğinin arttığını söylüyor: Türkiye; burun ameliyatlarında İran'dan sonra ikinci sırada yer alıyor

Estetik, Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. İsmail Kuran, estetik yaşının neden düştüğünü anlattı...
2013 yılında kadınlar ve erkekler en çok hangi ameliyatları yaptırdı?
2013'te yaptırılan estetikleri; ameliyatlar ve ameliyatsız yöntemler olarak ikiye ayırmak gerekiyor. Ameliyatsız yöntemler arasında; kadınlar ve erkekler en çok botoks yaptırdı. Hyalunorik asit dolgularında ise büyük bir artış meydana geldi. Lazer uygulamaları bir önceki yıla paralel gelişti. Ameliyatlı yöntemler arasında ise kadınlarda ve erkeklerde lazer liposuction işlemlerinde artış oldu. Kadınlarda meme protezi ameliyatlarının, erkeklerde ise saç ekiminin giderek yaygınlaştığını söylemek mümkün.
ÜNLÜLER TANITIYOR
2014 yılının estetik trendi ne olacak?
Ameliyatsız yöntemlerin ve küçük cerrahi girişimlerin artacağını söylemek mümkün. İş gücü kaybı olmadan iyileşme sağlayan ve çabuk etki eden teknikler, kalıcı olmasalar bile daha çok tercih ediliyor. Gençler arasında meme ve burun ameliyatlarının, doğum sonrası dönemde karın ve göğüs ameliyatlarının, daha ileri yaşlarda ise yüz ameliyatlarının mevcut durumlarını sürdüreceği söylenebilir.
Bu trendleri gelişen teknoloji mi yoksa onları kullanan ünlüler mi belirliyor?
Yüksek teknoloji içeren alet ve ürünler için çok ciddi çalışmalar var. Ünlülerin bunları kullanması; tanınmalarını ve kamuoyu tarafından bilinmelerini sağlıyor. Ancak bu cihazlar gerçekten bir yarar sağlamazlarsa, bir sabun köpüğü gibi görünüp kayboluyorlar.

SOLUNUM ZORLUĞU VAR

Burun ve göğüs ameliyatları hâlâ birinci sırada mı?
Genç yaş grubunda, burun ve meme büyütme ameliyatları hâlâ birinci sırada yer alıyor. Hatta Türkiye; burun ameliyatlarında İran'dan sonra ikinci sırada yer alıyor. Meme büyütme ameliyatı ise giderek artsa da, Avrupa ve Amerika'nın gerisinde.
Neden Türkiye'de bu kadar çok burun ameliyatı yapılıyor, insanlar doğal burunları ile çok mu mutsuz?
Türkiye'de özellikle birkaç bölgede (Karadeniz, Güneydoğu ve Doğu) iri ve kemerli buruna sıkça rastlanıyor. Ayrıca, solunum zorluğunun eşlik ettiği durumlar da çok yaygın. "Nefesimle ilgili sorun düzeltilirken, şekli ile ilgili değişiklik arzu ediyorum" diyenlerle çok karşılaşıyoruz. Bir de yakın çevresinde burun ameliyatı olmuş kişilerin bulunması, insanları daha da cesaretlendiriyor.
ESTETİK YAPMADIĞIM HASTALAR OLUYOR
Estetik bağımlılığı diye bir şey var mı, insanların özgüvenleri yerine gelince hep daha fazlasını mı istiyorlar?
İki grup insandan söz etmek mümkün. Birinci grup; problemini tanımlayıp onu gidermek için çaba gösterenler. Bunlar, örneğin burunlarındaki bir kemerden şikayetçilerse, onun için ameliyat oluyorlar. Daha sonra, doğum yaptıklarında, göğüslerinde bir deformasyon olursa, önceki ameliyatlarından cesaret alarak meme ameliyatı da olabiliyorlar, gerekirse dolgu da yaptırabiliyorlar. Bunda bir sorun yok. İkinci bir grup var ki, her fırsatta, neredeyse aşırı sayılabilecek ölçüde taleplerde bulunabiliyor. Bir tutku düzeyinde, estetik bağımlısı olabiliyorlar.
Bu tarz hastalarınızı 'Artık sana estetik yapamam/yapmam' diyerek geri çevirdiğiniz oldu mu?
Hastalara tereddütsüz bir şekilde, işlem yapılmaması gerektiğini, nedenleriyle açıklıyorum.
YARIN: KARİYER İÇİN ESTETİK YAPTIRANLAR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.