Salı 07.01.2014 00:00
Son Güncelleme: Salı 07.01.2014 15:34

Türkiye'nin uyku haritası

Türkiye'deki uyku bozukluklarının haritası çıkarıldı. Sorunlar bölgelere göre farklılık gösteriyor.

Türkiye'nin uyku haritası çıkarıldı. Üniversitelerin desteklediği Türkiye İstatistik Kurumu'nun yaptığı araştırmada katılımcılara uyku alışkanlıkları, nefes alma düzeni ve uyurgezerlik alışkanlıkları soruldu.

7 bölgede 5 bin 200 denekle yüzyüze görüşüldü. Her 3 evden birinde horlamadan yakınma, her 10 kişiden birinde uykuda anormal hareketler görülüyor.

Yapılan araştırmadan çıkan sonuca göre, 3 kişiden biri horluyor. Erkeklerde yüzde 7, kadınlarda yüzde 4 sıklığında uykuda nefes durması buna eşlik ediyor. Bunlar tedavi edilmesi gereken hasta grubunu oluşturuyor.
Uyku bozuklukları bölgelere göre farklılık gösteriyor. Uykuda solunum bozukluğu ve uyku apnesi en fazla Güneydoğu ve Batı'da görülüyor. Uyurgezerliğin en fazla görüldüğü bölgeyse Doğu Anadolu. Akdeniz, Karadeniz, Ege ve Marmara gibi kıyı bölgelerinde de en fazla "Huzursuz bacak sendromu" adı verilen uykuda bacaklarda uyuşma görülüyor.

En fazla uykusuzluk yakınması metropollerde görülüyor. Sanayi kentleri Kocaeli, Manisa, Gaziantep, Denizli gibi şehirlerde de vardiyalı çalısmaya bağlı uyku bozuklukları görülüyor.

Kaynak: NTVMSNBC

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.