Salı 18.02.2014 00:00
Son Güncelleme: Salı 18.02.2014 09:52

Kolada çok tartışılacak karar

Gazlı içeceklere kızıl rengi veren 4-Mel isimli kimyasal maddenin kanserojen içerdiği iddia edildi. Bu madde artık ABD’deki kolalarda kullanılmayacak. Ancak Türkiye ve Avrupa'da eski formülle satılmaya devam edilecek.

Amerika'da yayınlanan dünyaca ünlü bilim dergisi Tech Times'da yayınlanan "Suni renklendirme yapan 4-methylimidazole (4-Mel) potansiyel olarak kanser yapıcı bir kimyasal içeriyor" makalesi bilim ve gıda dünyasını birbirine kattı.

İki yıl önce yayınlanan makalenin ardından konu üzerine eğilen Dünya Sağlık Örgütü ve Amerikan Çevre ve Sağlık Bilimleri Ulusal Akademisi 'karamel' adı da verilen bu kimyasalın potansiyel olarak kansere yol açabileceğini belirtti. California Eyaleti ise 29 mikrogram 4-Mel içeren tüm yiyecek ve içeceklerin üzerine kanser riski uyarısı bulunması gerektiğini öngören bir yasa çıkardı.

Ürünlerinin üzerinde herhangi bir uyarı ibaresi bulundurmayı reddeden Coca Cola ABD pazarındaki ürünlerinin içeriğindeki karamelin çekileceğini duyurdu. Ancak Avrupa Yemek Güvenliği Otoritesi 'karamelin' herhangi bir tehlike oluşturmadığına kanaat getirdi.

ABD'de kansere yol açtığı gerekçesini bilimsel olarak temelsiz bulan Coca Cola, "Biz yıllardır formülümüzü zamana göre değiştirdik. Ancak asla tehlikeli bir şey satmadık. Satmayacağız" dedi. 1886 yılında üretilen ilk Coca Cola kokain içeriyordu. Onun yerine 1904'te kafein konularak 1985 yılına kadar aynı içerik kullanıldı. Şirketin son 29 yıldır tadını daha şekerli yapan bir kimyasal kullanıldığı biliniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.