Pazar 18.05.2014 00:00

Türkiye'nin yüzde 40'ı şişman

Çukurova Üniversitesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr. Cem Kaan Parsak, Türkiye'de insanların yüzde 40'ının şişman yüzde 8 ile 10'luk kısmının obezite olduğunu söyledi.

Prof. Dr. Parsak, yaptığı açıklamada, Türkiye'de ve dünyada beslenmeden kaynaklı obezitenin arttığını belirtti. Türkiye'nin son yıllarda kentte yaşamın artmasıyla birlikte şişmanlık konusunda gelişmiş ülkeleri, Avrupa'yı geride bıraktığını ifade eden Parsak, Türkiye'nin yaklaşık yüzde 40'ının şişman olduğunu söyledi. Prof. Dr. Parsak, şişmanların içerisinde gerçekten morbit obezite denilen şişmanlık hastalığı bulunanların oranının yüzde 8-10 oranlarında olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Yani kabaca Türkiye toplumunun yüzde 8-10'u morbit obezite dediğimiz hastalıkla maalesef mücadele ediyor. Özellikle son yıllarda değişen toplum yapısı, kent yaşamının artması, beslenme kültürünün değişmesi şişmanlığın artmasına neden olmuştur. Son 15 yılda obezite pik yaptı."
Prof. Dr. Parsak, obez olmanın ya da obeziteden kurtulmanın reçetesini şöyle sıraladı:

"Doğru beslenme ve spor çok önemli. Bize uygun, fiziğimize sağlığımıza uygun sportif faaliyetlerde yer almak ve düzenli dengeli beslenmek gerekiyor. Bunu da olabildiğince feast food'tan, aşırı yağlı yiyecekler, şekerli gıdalardan uzaklaşarak yapabiliriz. Ayrıca, doğru dengeli antioksidanlardan zengin beslenme yöntemine kavuşmak bizler için şişmanlıktan kurtulmanın en ideal yöntemidir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.