Salı 11.11.2014 00:00
Son Güncelleme: Salı 11.11.2014 07:47

Sağlık istatistiklerinde ilginç veriler

Her gün kahvaltı yapıyor musunuz? Tuvaletten sonra ellerinizi yıkıyor musunuz? Şehir içi ve dışında emniyet kemeri takıyor musunuz?

Sağlık Bakanlığı'nın hazırladığı 'Sağlık İstatistikleri Yıllığı', Türkiye'de sağlık ve emniyete verilen 'önem!' konusunda ilginç sonuçları ortaya çıkardı:

KAHVALTIYI İHMAL ETMİYORUZ

Halkın yüzde 79.6'sı her gün kahvaltı yapıyor. 18 yaş ve üzerindeki kişilerin yüzde 71.8'i yemekten önce elini yıkıyor. Yüzde 20.5'i ise 'çoğu zaman' yıkıyor. Tuvaletten sonra ellerini yıkadığını söyleyenlerin yüzdesi 85.9.

EMNİYET KEMERİYLE ARAMIZ YOK!

Şehir içinde ön koltukta sürekli kemer takanlar yüzde 34.1 iken, hiç takmayanların oranı yüzde 8.9. Şehirlerarası yolda her zaman kemer takanların oranı ise yüzde 39.7. 0-5 yaş arası çocukların yüzde 48.5'i arka koltukta, bir büyüğünün kucağında emniyet kemeri takılı olmadan oturuyor. 6-10 yaş arası bu oran yüzde 35.3. 0-5 yaş arası çocuklarda ise arka koltukta ve kemer takılı olmadan yalnız başına oturma oranı yüzde 6.5 iken, bu rakam 6-10 yaş arasındaki çocuklarda yüzde 24.

YÜZDE 80 HİÇ ALKOL KULLANMAMIŞ

Türkiye'de 2013 yılında AIDS vakası sayısı 93, kızamık 7 bin 405 (2012'de sayı 349'du), sıtma ise 285 olarak belirlendi. 18 yaş ve üzeri bireylerin yüzde 79.9'u hiç alkol kullanmamış, yüzde 9.7'si artık kullanmıyor. Yüzde 10.4'ü ise alkol kullanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.