Cuma 02.01.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 02.01.2015 16:19

28 bin hasta organ bekliyor

Türkiye'de 22 bini böbrek olmak üzere 28 binin üzerinde hasta, bağışlanacak organla sağlığına kavuşmayı bekliyor.

2014 yılında 7 bin 748 kişi organ nakliyle şifa bulurken beyin ölümü gerçekleşenlerden 407'sinin de organları aileleri tarafından bağışlandı.
Sağlık Bakanlığı verilerinden derlenen bilgilere göre, yılda yaklaşık 4 bin kişinin organ bekleme listesine dahil olduğu Türkiye'de, organ nakli bekleyen hasta sayısı her geçen gün artıyor.
En fazla organ nakli bekleyen grubun başında ise böbrek hastaları geliyor.
Yaklaşık 60 bin kişinin diyalize girdiği Türkiye'de, 22 bin 71 kişi böbrek, 3 bin 406 kişi kornea, 2 bin 188 kişi karaciğer, 253 hasta pankreas, 35 kişi akciğer, 4 kişi kalp kapağı, 2 kişi de ince bağırsak nakli olmayı bekliyor.

KADAVRADAN BAĞIŞ VE ORGAN NAKLİ SAYISI ARTTI

Son yıllarda yapılan çalışmalarla kadavradan organ bağışı sayısında ise artış yaşanıyor. Geçen yıl bin 805 beyin ölümünden 407'sinin organları aileleri tarafından bağışlandı.
2013 yılında ise bin 709 beyin ölümünden 379'unun organları bağışlanmıştı.
Geçen yıl yapılan organ nakil sayısında ise bir önceki yıla göre yüzde 6,5'lik bir artış yaşandı.
2014'de 3 bin 491 kornea, 2 bin 919 böbrek, bin 211 karaciğer, 78 kalp, 33 akciğer, 9 pankreas, 5 ince bağırsak, 2 kalp kapağı olmak üzere 7 bin 748 nakil gerçekleştirildi.
2013 yılında ise toplam 7 bin 273 nakil yapılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.