Cuma 27.03.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 27.03.2015 17:21

Ses çıkaran yiyecekler iştah açıyor

Bilim adamları, çiğnerken ağızda ses çıkaran yiyeceklerin daha fazla iştah açtığını tespit etti.

İngiltere'deki Oxford Üniversitesi'nden bilim adamlarının araştırması, ağızda çıkardığı sesin yiyeceklerin tadına yönelik algıyı etkileyebildiğini ortaya koydu.
Araştırmaya imza atanlardan Prof. Charles Spence, katılımcıların ağızda ses çıkaran patates cipsi, sert elma ya da havucun daha fazla iştah açıcı olduğunu belirttiğini vurguladı.
Spence, bilişsel sinir bilim alanındaki son yöntemlerle bir yiyeceğin sevilmesinin ya da sevilmemesinin sağlanabileceğine dikkati çekti.
Leeds Üniversitesi'nden bilim adamlarınca 2007'de yapılan bir araştırmaya da değinen Spence, "Şimdiye kadar yiyeceğin sadece kokusuyla ilgi çektiğini zannediyorduk bu çalışmayla, yiyeceğin dokusu ve çıtırdamasının da etkili olduğunu gördük" ifadelerini kullandı.
Spence, "Yiyecek çıtırdadığında kalitesinin iyi olduğu düşünülüyor ve iştah bu yüzden daha çok açılıyor olabilir. Sert bir elmayı yumuşak bir elma yerine tercih ettiğimiz gibi" dedi.
Bilim adamı, çalışmanın sonuçlarına değinerek, yiyeceklerin çıkardığı ses ile zamanla tat alma becerisi azalan yaşlıların yeme sorununu gidermenin mümkün olabileceğine dikkati çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.