Cuma 28.08.2015 00:00

Halk Sağlığı Günleri’nde sağlık okuryazarlığı konuşulacak

Sağlık-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi Enstitüsü (SASAM) tarafından 3-4 Eylül 2015 tarihlerinde Ankara Rixos Otel'de 'Halk Sağlığı Günleri' isimli bir sempozyum düzenlenecek. Ana çerçevesini Sağlık Okuryazarlığı konusunun oluşturduğu sempozyum iki gün sürecek ve 5 oturum şeklinde tamamlanacak.

Sağlık-Sen Genel Başkanı Metin Memiş yaptığı açıklamada, sağlık ve sosyal politikalara katkı sunmak, akademik ve bilimsel araştırmalar yapmak için SASAM'ı kurduklarını söyledi. SASAM'ın bu alanda büyük bir boşluğu dolduracağını belirten Memiş, birçok araştırma yaptıklarını ve kamuoyuna açıkladıklarını kaydetti. Sağlık okuryazarlığının önemli bir konu olduğunu belirten Memiş, 'Ülkemizin sağlık okuryazarlığı haritasını çıkarmak için SASAM tarafından Türkiye'de ilk kez olan araştırma yapıldı. Çıkan sonuçları ve yapılması gerekenleri Halk Sağlığı Günleri kapsamında düzenleyeceğimiz sempozyumda ele alacağız ve konunun uzmanlarıyla tartışacağız' şeklinde konuştu.

Sempozyumun Sağlık Okuryazarlığı, Türkiye'de Birinci Basamak Sağlık Hizmeti Sunumu, Çok Paydaşlı Sağlık Sorumluluğu, Sağlıkta Bilgi Kirliliği ile Göç ve Halk Sağlığı başlıklarından oluştuğunu belirten Memiş, sempozyumdan çıkacak sonucun yol haritalarının belirlenmesine katkı yapacağını dile getirdi. Halk sağlığı günleri kapsamında her yıl farklı bir konuyu ele alacaklarını belirten Memiş, bu yılki konunun Sağlık Okuryazarlığı Araştırması olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.