Çarşamba 16.09.2015 00:00

21. yüzyılda damar sertliği salgını bekleniyor

Türk Kardiyoloji Derneği Yeterlilik Kurulu Başkanı Prof. Dr. Müderrisoğlu: "21. yüzyıl görüldüğü kadarıyla ateroskleroz (damar sertliği) salgınının olacağı bir yüzyıl olacak. Yetersiz beslenme, az hareket, birtakım çevresel koşullar ve risk faktörleriyle yeterince mücadele edilmemesi bu sonucu getiriyor"

Türkiye'de kardiyoloji uzmanlık eğitiminin sorunlarına değinen Müderrisoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
"21. yüzyıl görüldüğü kadarıyla ateroskleroz (damar sertliği) salgınının olacağı bir yüzyıl olacak, bütün göstergeler öyle. Yetersiz beslenme, az hareket, birtakım çevresel koşullar ve risk faktörleriyle yeterince mücadele edilmemesi bu sonucu getiriyor. Dolayısıyla gerçek anlamda ateroskleroz, kalp hastalıkları ve koroner hastalıklar ile mücadele eden, yetkin, genç kardiyologlara ihtiyaç var. Genç kardiyologların oldukça yoğun bir eğitimden geçmeleri ve iyi bir iç hastalıkları eğitimi almaları gerekiyor. Oysa şu anda hepimizin bildiği gibi kardiyoloji eğitimi 4 yılla sınırlanmış durumda. İç hastalıkları bunun bir parçası ama yeterli olmadığını hepimiz iyi biliyoruz. İkincisi, şu anda akademik performans, son çıkan yasalar sonucu artık tamamen hizmet performansına dönüşmüş durumda. Hocalarımız, öğretim üyeleri daha fazla iş üretmek zorunda, bu nedenle eğitimi istendiği ölçüde ön planda tutamıyorlar."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.