Perşembe 05.11.2015 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 05.11.2015 17:22

Belki de 'yüz körü' olabilirsiniz!

İngiltere’de yapılan bir araştırma, bilimsel adı “prosopagnosia” olan yüz körlüğü hastalığının her 100 kişiden 2’sinde görüldüğünü ortaya çıkardı. Uzmanlar, hazırladıkları 20 soruluk anketle hastalığın derecesini belirlemeye çalışıyor...

Her 100 kişiden 2'si yüz körü

Arkadaşlarınızın yüzlerini yabancılarla karıştırıyor musunuz? Belki de yüz körü olabilirsiniz. Bilimsel adı "prosopagnosia" olan yüz körlüğü, sanılanın aksine oldukça yaygın bir hastalık.
İngiltere'de yapılan bir araştırmada, her 100 kişiden 2'sinin aile üyelerinin bile yüzünü hatırlayamadığını ortaya çıkarıyor. Prosopagnosia nedeniyle çok sayıda insan sosyal ortamlardan kaçınabiliyor, depresyon belirtileri gösterebiliyor. Prosopagnosia bilinen bir hastalık olmasına rağmen bugüne kadar tanı konulması için bir test geliştirilememişti.

İngiltere'nin King's College London Üniversitesi uzmanları, bu hastalığa tanı konulması için bir anket geliştirdi. Prosopagnosia endeksi adı verilen bu ankette, kişilere tanıdığı kişilerle tanımadıklarını karıştırıp karıştırmadığı, işinde veya okulunda çevresindeki kişileri karıştırıp karıştırmadığı, rahatlıkla film seyredip seyredemediği, yüzlerle isimleri birleştirip birleştiremediği gibi 20 soru soruluyor ve "yüz körlüğünün derecesi" anlaşılmaya çalışılıyor. Testin yüz körlüğü tedavisine zaman kazandıracağı ve süreci hızlandıracağı belirtiliyor.
Kaynak: Habertürk

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.