Salı 22.12.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 22.12.2015 16:44

Kan bağışında rekor artış

Türk Kızılayı Genel Başkanı Akar, sürdürülen kampanyalar sayesinde, 2005'te 342 bin ünite olarak gerçekleşen yıllık kan bağışının, 2015'te 2 milyon üniteye yükseldiğini belirtti.

Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, yaptığı açıklamada, bağışlanan her kanın hayat kurtardığını söyledi.
Türk Kızılayına bağışlanan kan miktarının her yıl arttığına dikkati çeken Akar, şöyle devam etti:

"2005'te 342 bin ünite kan toplanırken 2006'da 502 bin, 2007'de 593 bin, 2008'de 654 bin, 2009'da 849 bin, 2010'da 1 milyon 14 bin, 2011'de 1 milyon 276 bin, 2012'de 1 milyon 469 bin, 2013'te 1 milyon 641 bin, 2014'te 1 milyon 860 bin ve 2015'te 2 milyon ünite kan toplandı. Bu işte günlük, haftalık, aylık ve yıllık periyotlar çok önemlidir. Bunların hepsinde her yıl ileriye gitmeniz lazımdır. İşimizi sürekli sıkı tutuyoruz. Hedeflerimizi bir an önce yakalamak ya da aşmak için gece gündüz çalışıyoruz."

"Kadın bağışçı oranını artıracağız"

Akar, Türk Kızılayının 17 bölge kan merkezi bulunduğunu belirterek, "Türkiye'nin her santimetre karesinden kan alıyoruz, her santimetre karesine kan veriyoruz" dedi.
Kadın kan bağışçı sayısının düşük kaldığına işaret eden Akar, "Kadınlar maalesef yine geride kaldı ama kadınlardan daha fazla kan almayı planlıyoruz. Bu konuyla alakalı projelerimiz var ama bir evvelki yıllara göre kadın bağışçı sayısında yüzde 3-4 civarında bir artış var. İnşallah, bu oranı daha artıracağız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.