Pazartesi 04.01.2016 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 04.01.2016 15:36

'Etleri kesinlikle oda sıcaklığında çözdürmeyin'

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, Kurban Bayramı öncesi karaciğer hastalarını et tüketimi konusunda uyararak, "Mutlaka veteriner kontrolünden geçmiş kurbanlık alın ve kesilen kurbanı 1-2 gün (24-48 saat) soğutucuda beklettikten sonra tüketin. Etleri kesinlikle oda sıcaklığında çözdürmeyin, buzdolabında veya mikrodalga fırında çözdürün. Pişireceğiniz miktarda et çözdürün, çözdürülen etleri hemen pişirin, tekrar dondurmayın dedi.

''Kavurma ve kızartmalardan uzak durun''

Et pişirirken haşlama, fırın, ızgara yöntemlerinin tercih edilmesini isteyen Diyetisyen Şebnem Kandıralı, "Mangal yapacaksanız et ile ateş arasında 15 cm mesafe bırakın. Etleri kömürleşecek şekilde kızartmayın. Bu hem vitamin, mineral kaybına neden olur hem de kanserojen madde oluşumunu arttırır. Özellikle kurban etlerinde ızgara ve mangal yöntemiyle pişirmede etin iyi pişmiş olmasına mutlaka dikkat edin. Genellikle bu yöntemlerde etin iç kısımlarının iyi pişmemesinden ve hayvanlardaki hastalıkların insanlara geçme riskinden ötürü ızgara ve mangaldan ziyade etleri kaynatma yöntemi ile pişirmeye ağırlık vermeye çalışın. Kavurma ve kızartmalardan uzak durun. İlla ki kavurma yapacaksanız kuyruk yağı ve tereyağ gibi doymuş yağdan zengin katı yağları tercih etmeyin. Kendi suyunda kısık ateşte pişirin. Et koyduğunuz yemeğe bir daha yağ eklemeyin. Etin kendi yağı pişirmek için yeterlidir diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.