Perşembe 14.01.2016 00:00

Türkiye'de tuz kullanım oranı düştü

Türk Böbrek Vakfı Başkanı Erk, Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere yapılan çalışmalar ve kampanyalar kapsamında Türkiye'de kişi başına tüketilen tuz miktarının 18 gramdan 15 grama düştüğünü söyledi.

''Kişi başı 18 gramdan 15 grama düştü''
Türk Böbrek Vakfı Başkanı Timur Erk, Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere yapılan çalışmalar ve kampanyalar kapsamında Türkiye'de kişi başına tüketilen tuz miktarının 18 gramdan 15 grama düştüğünü söyledi.
Erk, yaptığı açıklamada, Türkiye'de 60 bin kişinin hayatını diyaliz makinesine bağlı olarak sürdürdüğünü belirtti.
Her yıl 22 bin kişinin böbrek nakli için sırada beklediğini ancak 3 bin kişinin böbrek nakli olabildiğini vurgulayan Erk, bağışçı sayılarındaki artışın istenilen seviyelere henüz ulaşmadığını aktardı.

''3 gramlık azalma bizim için çok önemli''

Sağlık Bakanlığının aldığı önlemler sonucunda Türkiye'de kişi başına kullanılan tuz oranının düştüğünü ifade eden Erk, ''Türkiye'de yaklaşık 4 yıldır Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere yapılan çalışmalar ve kampanyalar kapsamında tüketilen tuz miktarı 18 gramdan 15 grama düştü. Üç gramlık azalma çok önemli bizim için. Tuz deyip geçmeyin. Türkiye'de diyalize giren 60 bin hastanın masrafı 1,5-2 milyar dolar. Kişi başına tüketilen tuz miktarının 3 gram düşmesiyle her yıl ülkemiz 1,5 milyar dolar tasarruf etmiş oluyor. Bu rakamda 60 bin kişiye verilen diyalizin bedelidir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.