Çarşamba 20.01.2016 00:00

Obezite Cerrahisi Kilo Vermede Ne Kadar Etkilidir? Obezite cerrahisinde başarı oranları nedir?

Obezite cerrahisinde başarı oranları nedir? Gastrik bypass ve duodenal switch hakkındaki çalışmaların çoğu, ameliyattan 2 yıl sonra ortalama aşırı kilo kaybını % 70-80 olarak saptamıştır.

Obezite cerrahisinde başarı oranları nedir?Gastrik bypass ve duodenal switch hakkındaki çalışmaların çoğu, ameliyattan 2 yıl sonra ortalama aşırı kilo kaybını % 70-80 olarak saptamıştır. Örneğin, ideal kilosundan 50 kilo fazla olan bir hasta, ameliyatı takibeden 5 yıl içinde 35-40 kilo kaybederse ve bunu korursa başarılı olarak kabul edilir. Bazı çok iyi motive olmuş hastalar aşırı kilolarının tamamını vermekte ve bunu kesin olarak korumaktadır.

Sleeve gastrektomi (tüp mide) ve Lap-Band ameliyatları sadece gıda alımını kısıtladıkları ve ve kalori emilimini azaltmadıkları için, başarı oranları hastanın beslenme ve egzersiz talimatlarına uymasına daha fazla bağlıdır. Sleeve gastrektomi ve mide bandı araştırmalarının büyük çoğunluğu hastaların ameliyattan sonraki iki yıl içinde fazla kilolarının % 50-60'ını kaybettiğini göstermektedir. Diyet talimatlarına daha uyumlu olan hastalarda çok daha fazla kilo kaybı görülmektedir.

Obezite ameliyatının türü ne olursa olsun, hastaların büyük çoğunluğu ideal kilolarına erişemese de, sağlıklarında, görünümlerinde, kendilerine güvenlerinde, hareketliliğinde ve fiziksel aktivitelerinde çok belirgin gelişme sağlanmaktadır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.