Pazartesi 04.04.2016 00:00

Kök hücre bağışında sevindiren artış

Türk Kızılayının gönüllü kan bağışçıları arasından seçilen sisteme kayıtlı kök hücre bağışçı sayısı 137 bin 115, 2016 yılı ilk üç ay içerisinde kayıt olan bağışçı sayısı ise 37 bin 116 oldu.

İki yıl önce hayata geçen TÜRKÖK projesiyle, 52 hasta nakil olarak sağlığına kavuştu.

Türk Kızılayının gönüllü kan bağışçıları arasından seçilen sisteme kayıtlı kök hücre bağışçı sayısı 137 bin 115, 2016 yılı ilk üç ay içerisinde kayıt olan bağışçı sayısı ise 37 bin 116 oldu.

En fazla bağışçı 18-25 yaş aralığında

Kök hücre bağışçılarının yaş dağılımına bakıldığında en fazla bağışçının 18-25 yaş aralığında olduğu görüldü.

Yürütülen kampanyalar, reklam ve bilgilendirmeler çalışmaları ile özellikle 18-25 yaş aralığındaki gençlerin projeye daha çok ilgi gösterdiği tespit edildi. Bu yaş aralığında 50 bin 184 kişi kök hücre bağışçısı oldu.

26-35 yaş aralığında 45 bin 111 kişi, 36-45 yaş aralığında 34 bin 5 kişi, 46-50 yaş aralığında ise 7 bin 815 kişi kök hücre bağışçısı olmak için sisteme kaydoldu.

En fazla bağış 90 bin 771 ile erkekler tarafından yapılırken, kadınların bağış sayısı ise 46 bin 344 oldu. 2014 yılında hayata geçen projede, bugüne kadar eşleşme gerçekleşen bağışçı sayısı ise 417'ye ulaşırken bunların içerisinden 52 nakil yapıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.