Çarşamba 18.05.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 18.05.2016 14:45

Kızgınlığa karşı bergamot kokusu

Osmanlı'daki tedavi yöntemlerinin günümüze aktarıldığı Sağlık Müzesinin kokuyla tedavi bölümünde, bitki kokuları ve çiçeklerle tedavi anlatılıyor.


Osmanlı'daki tedavi yöntemlerinin günümüze aktarıldığı Sağlık Müzesinin kokuyla tedavi bölümünde çiçek ve bitli kokularıyla ruhsal direncin desteklenmesi, konsantrasyon artırılması ve dalgınlığın önlenmesi anlatılıyor.

Sultan II. Bayezid tarafından 1488 yılında yaptırılan su, müzik ve koku ile psikolojik hastalıkların da tedavi edildiği ve şimdi müze olarak devrin tedavi yöntemlerinin anlatıldığı Sağlık Müzesi, tıp tarihine ışık tutmaya devam ediyor.

Manken ve duvar bilgilendirme notlarıyla geçmişin tedavi yöntemlerinin anlatıldığı müzede, Evliya Çelebi'nin notlarından da bazı bölümler aktarılıyor.

Evliya Çelebi'nin 1653 yılında Edirne seyahatinde kaydettiği notların yer aldığı bilgilendirmede psikolojik rahatsızlıkların nasıl tedavi edildikleri anlatılıyor.

Seyahat notlarında, Darüşşifa'da günün belirli saatlerinde hastalara çiçek koklatıldığını belirten Evliya Çelebi, limon, fesleğen, okaliptus, kişniş, ladenin konsantrasyon bozukluğu için, portakal, gül, yasemin, kişniş, zencefil ve ıtırın mutluluk, lavanta, bergamotun kızgınlığa karşı, zencefil, biberiye, fesleğen, limon, greyfurt, kişnişin unutkanlığa karşı, zencefil, karabiber ve biberiyenin dalgınlığa karşı kokularının kullanıldığını notlarına kaydetmiş.

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.