Çarşamba 14.09.2016 00:00

Şeker şirketleri yağı günah keçisi yapmış!

ABD’de yeni ortaya çıkarılan tarihi belgeler, şeker şirketlerinin 1960’larda bilim adamlarına para ödeyerek kalp hastalıklarında “doymuş yağları” günah keçisi yaptığını gösteriyor.

California Üniversitesi araştırmacısı Stanton Glantz'ın ortaya çıkardığı belgeler, bugün 'ABD Şeker Derneği' olarak bilinen 'Şeker Araştırma Vakfı'na ait. Belgeler, 1967'de yapılan ve bugün bile referans olarak kullanılan bir araştırmaya ilgili.

JAMA Internal Medicine tıp dergisinde yayınlanan ve New York Times tarafından da haberleştirilen belgelere göre söz konusu kuruluş, şeker ve yağların kalp hastalıkları üzerindeki etkisini araştıran Harvard Üniversitesi'nin üç uzmanına 50 bin dolar ödemiş.
ŞEKER ŞİRKETLERİ YAĞI GÜNAH KEÇİSİ YAPMIŞ!

Bu araştırma, şeker ve kalp sağlığı arasında ciddi bir bağlantının bulunmadığını, kalp hastalıklarından doymuş yağların sorumlu olduğunu savunuyordu. Söz konusu araştırmayı yapan uzmanlar bugün hayatta değil.

Günümüzde Harvard'ın beslenme bölümünü yöneten Dr. Walter Willett ise şöyle diyor: "Bugün elimizde olan verilere bakarak, rafine karbonhidratların ve özellikle şekerle tatlandırılmış içeceklerin kalp hastalıklarında risk faktörleri olduğunu, ancak gıdadaki yağ tiplerinin de çok önemli olduğunu göstermiş durumdayız."

New York Times'a göre gıda endüstrisinin, beslenme bilimi üstündeki etkisi bugün de sürüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.