Cumartesi 04.02.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 04.02.2017

Kansere mikrodalga ile anında teşhis

İTÜ kadınların korkulu rüyası meme kanserini radyasyona maruz kalmadan teşhis edebilecek cihaz geliştirdi

İTÜ bilim insanları 4 Şubat Dünya Kanser Günü'nde çağın vebası olarak görülen çeşitli kanser türlerinin erken teşhis ve tanısına yönelik ürettiği cihazları tanıttı. Kanserli hücrelerin erken tespitine yönelik 7 yılda 6 yüksek teknolojili kanser teşhis ve tanı cihazı üretildi. İTÜ dünyanın ilk mikrodalga tomografi cihazı Mikrodalga Göğüs Tomografisi (MMT) ile meme kanseri tarama ve erken teşhisinde yeni bir çağ açtı. İstanbul Teknik Üniversitesi'nden (İTÜ) Prof. Dr. İbrahim Akduman'ın proje ekibinde yer alan İTÜ öğretim üyesi Dr. Güray Ali Canlı, cihazın seri üretim için hazır olduğunun müjdesini verdi. Cihaz, dünyanın ilk mikrodalga tomografi cihazı olma özelliği taşıyor. Dr. Ali Canlı, bu cihazların ülkenin kaderini değiştireceğini söyleyerek "Meme kanseri ne kadar erken teşhis edilirse tedavi şansı o kadar yüksektir. Diğer cihazlar 40 yaş üstü kadınlar için kullanılıyor. Bu cihazla her yaşta kadın memesine hiçbir şey değmeden, radyasyon vb. sıkıntı olmadan isterse her gün ölçüm yaptırabilecek. Ölçüm sonucu tümörün hem gerçek büyüklüğünü, hem şeklini, hem de yerini ve habis olup olmadığını gösterebilecek. Üstelik 2 mm'ye kadar küçüklükteki tümörler de tespit edilebilecek ve bu nedenle çok erken evrede teşhis gerçekleşebileceği için tedavi de daha kolay ve başarılı olabilecek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.