Cuma 03.03.2017 00:00
Son Güncelleme: Cuma 03.03.2017 16:54

Sağlık hizmetlerinden memnuniyet arttı

TÜİK tarafından yapılan "Yaşam Memnuniyeti Araştırması"na göre, 2003 yılında yüzde 39,5 olan sağlık hizmetlerinden memnuniyet oranı 2016 yılında 75,4'e yükseldi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılan "Yaşam Memnuniyeti Araştırması"na göre, vatandaşların 2003 yılında yüzde 39,5 olan sağlık hizmetlerinden memnuniyet oranı 2016 yılında 75,4'e yükseldi.

Sağlık Bakanlığınca hayata geçirilen "Sağlıkta Dönüşüm Programı" ile daha kaliteli ve hızlı hizmet sunumu, ilaca ve tedaviye erişim olanaklarının artırılması, dünya ile eş zamanlı olarak yüksek teknolojik cihazların ve ürünlerin tanı ve tedavide yer almasıyla, zaman içinde vatandaşların hizmet sunumundaki beklentisi ve memnuniyet oranı artış gösterdi.

"Herkes için sağlık" anlayışıyla uygulamaya konan programlar ve ilgili yasal düzenlemeler ile hekim sayısından hastane ve yatak sayısına, yoğun bakım ünitelerinden ambulans sayısına kadar birçok alanda değişim yaşandı.

SAĞLIKTA DÖNÜŞÜMÜN BİRİNCİ FAZI, MEMNUNİYET ORANLARINI ARTIRDI

TÜİK tarafından yapılan "Yaşam Memnuniyeti Araştırması'nın "Sağlık Hizmetlerinden Memnuniyet" bölümünde çarpıcı sonuçlar yer aldı. Araştırmanın bu bölümde, "Sağlık hizmetlerinden memnun musunuz?", "Hastalandığınızda genelde ilk nereye başvuruyorsunuz?", "Muayene veya tahlil için randevu almakta sorun yaşıyor musunuz?", "İlaç fiyatlarında sorun görüyor musunuz?, "Doktor ve sağlık personeli sayısını yeterli buluyor musunuz?, "Doktorların hastalara davranışında sorun var mı?", "Yapılan muayeneden memnun musunuz?" ve "Hastalandığınızda, tedavi, ilaç gibi masraflarınızı genellikle hangi kanalla karşılıyorsunuz?" şeklinde çok sayıda soru yer aldı.

VATANDAŞIN TEDAVİ VE İLAÇ İÇİN HARCADIĞI PARA AZALDI

Yapılan düzenlemelerin ardından vatandaşın tedavi ve ilaç masraflarına ödeyeceği ücret de büyük oranda azaldı. Araştırmaya göre, 2004 yılında tedavi ve ilaç masraflarını kendi imkanlarıyla karşılayanların oranı yüzde 28,1 iken, bu oran 2016'da yüzde 7,5'e indi. Buna göre, 2004 yılında her 100 vatandaştan 28'i tedavi ve ilaç masrafına kendi cebinden para öderken, bu sayı 2016'da 100 kişiden 7 olarak tespit edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.