Perşembe 20.07.2017 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 20.07.2017 18:05

Onlarda kaygı problemleri görülüyor

Gençlerin maruz kaldığı zorbalık ve şiddetle uluslararası çapta mücadele eden İngiltere merkezli "Ditch the Label" adlı kuruluşun yaptığı araştırmaya göre, genç sosyal medya kullanıcılarının yüzde 40'ı paylaştıkları öz çekimler beğenilmediğinde kendilerini kötü hissediyor.12 ila 20 yaşlarında 10 binden fazla sosyal medya kullanıcısıyla yapılan ankette, katılımcıların yüzde 35'i kendilerine güvenlerinin takipçi sayılarıyla doğrudan bağlantılı olduğunu ifade etti.

Araştırmaya katılanların yüzde 70'i internette başka birine karşı sözlü tacizde bulunduklarını belirtirken yüzde 17'si de bilgisayar başında zorbalığa maruz kaldıklarını söyledi.

Her 3 gençten biri, sosyal medya hesaplarındaki görünüşlerinden dolayı siber ortamda tacize ve zorbalığa uğramaktan endişe duyuyor.

Kuruluş, sosyal medya platformları arasında en fazla siber zorbalığın görüldüğü sitenin, içerdiği negatif yorumlarla Instagram olduğunu kaydetti.

Ditch the Label Direktörü Liam Hackett, çocukların "husumet kültürü"nde yetiştiklerini ve insanların artık gerçekte olanları birbirine göstermekten korkup kaçındıklarını aktardı.

Hackett, "Siber ortamdaki taciz ve zorbalık, gençlerin karşı karşıya kaldığı en büyük zorluklardan biri olmaya devam ediyor. İnternet sadece zorbalık iklimini belirlemekle kalmıyor, aynı zamanda genç kullanıcıların kimlik, davranış ve kişiliklerinde çok net etkiler bırakıyor." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.