Cuma 02.03.2018 00:00
Son Güncelleme: Cuma 02.03.2018 17:01

Üretimde dünya sekizincisiyiz ama süt içmiyoruz

Ulusal Süt Konseyi, Türkiye’de süt içme alışkanlığının artırılması ve özellikle çocukların süt tüketimine özendirilmesi amacı ile “Süt İçiyorum” kampanyasını başlattı. Pek çok ünlü ismin destek verdiği kampanyanın tanıtım toplantısında Ulusal Süt Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Nevzat Artık, Türkiye’nin süt tüketiminde Avrupa ortalamasının oldukça gerisinde kaldığını ifade etti.

Ulusal Süt Konseyi, sütün en doğal ve sağlıklı haliyle herkes tarafından tüketiminin teşvik edilmesi amacı ile "Süt İçiyorum" kampanyasını başlattı. Başta çocuklar olmak üzere bireyleri sağlıklı süt tüketimi konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmek amacı ile başlatılan kampanya için 2 Mart Cuma günü bir basın toplantısı düzenlendi.

TÜKETİMDE ORTALAMANIN GERİSİNDEYİZ

Ulusal Süt Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Nevzat Artık, ülke olarak süt üretiminde dünyada sekizinci sırada yer almamıza rağmen özellikle çocukların süt tüketiminde sıralamanın oldukça gerisinde olduğunu ifade etti. Prof. Dr. Nevzat Artık sözlerini şöyle sürdürdü: "Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın doğru beslenme alışkanlıkları kazanması ve sağlıklı birer birey olmaları adına Ulusal Süt Konseyi olarak "Süt İçiyorum" adlı bir proje başlattık. Türkiye'de süt tüketimi yaklaşık olarak kişi başı yıllık 34 kilogram. Avrupa'da ise bu ortalama kişi başı 60, Amerika kıtasında 58 kilogram. Ulusal Süt Konseyi olarak bu rakamların artırılmasını hedefliyoruz.

Türkiye, süt üretiminde dünyada sekizinci, Avrupa'da ise üçüncü sırada yer alıyor. Süt üretimi son on yılda %70 artarak 20.7 Milyon tona ulaştı. 9,1 Ton süt sanayiye aktarılıyor, kayıt dışı pazarlanan çiğ süt oranı ise %56. Süt, yapısı gereği hızla bozulabiliyor. Sütün, ineklerden elde edildiği andan itibaren iyi koşullarda, vitamin minerallerini kaybetmeden korunması gerekiyor. Kayıt dışı süt tüketimi oranına baktığımızda Türkiye'de sağlıklı süt tüketim oranı daha da düşüyor. Bu, geleceğimiz için bir kayıptır."

ÜNLÜ İSİMLERDEN KAMPANYAYA DESTEK

Kamuoyunu, özellikle de çocukları ve ebeveynleri sağlıklı ve güvenilir süt tüketimi hususunda bilgilendirmek amacıyla başlatılan "Süt İçiyorum" projesine spor ve sanat camiasından pek çok ünlü isim süt içerek destek verdi. Bu isimler arasında Rıdvan Dilmen, Ceyhun Yılmaz, Serbest dalışçı ve sualtı hokeyi oyuncusu Şahika Ercümen, Teknik Direktör Abdullah Avcı, Müzisyen Doğukan Manço, Oyuncu Başak Sayan, eşi ve bebeği, Oyuncu Seda Demir, TRT'de Masal Kitabı programının sunucusu ve oyuncu Gümeç Alpay Aslan, Yunus Günçe, Milli Tenisçi İpek Şenoğlu, Dilek Yanık, Spor Spikeri Tuğba Dural yer alıyor.

Kampanya için hazırlanan www.suticiyorum.com web sitesinde süt tüketiminin kalp sağlığı, bedensel ve zihinsel gelişim, uyku kalitesi, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesine faydaları detaylı bir şekilde yer alıyor.

DÜNYA SÜT TÜKETİM DEĞERLERİ

Kişi Başı İçme Sütü Tüketimi (Kg)

*2017 Yaklaşık Hesaplanan Ortalama

ULUSAL SÜT KONSEYİ

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının da dâhil olduğu ilgili kamu kuruluşları, süt üreticileri, süt sanayicileri, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşlarının bir araya gelerek oluşturduğu Ulusal Süt Konseyi, Türkiye'nin sağlıklı süt üretimi ve tüketiminde dünyada örnek alınanın bir ülke olmasını amacı ile çalışmalarını sürdürüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.