Çarşamba 04.04.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 23.05.2018 17:47

Dikkat! Siz de yo yo sendromu yaşıyor olabilirsiniz!

Çabuk zayıflatan bir zayıflama diyeti ile başarıyla kilo verip, fakat diyeti bıraktıktan sonra tekrar kilo almaya başladıysanız, gar dolabınızdaki kıyafetler 34 bedenden 42 bedene kadar geniş bir yelpazede ise, artık yoğun egzersizler de zayıflama konusunda size yardımcı olamıyorsa; siz de yo yo döngüsüne takılmış olabilirsiniz…

YO-YO SENDROMU NEDİR?

Çok sık ve yanlış tarzda yapılan diyetlerle hızla verilen kilolar, hızla geri alınıyor. Hızla kilo verip, diyeti bırakınca geri almaya "yo-yo sendromu" denir. Bu süreçte kilolar da tıpkı oyuncak yo-yo gibi bir gidip bir gelir, diyet yapan bireylerin bütün emekleri boşa gider ve metabolizma ne yazık ki deforme olur. Çünkü aç kalarak yapılan diyetlerin ardından kilo kaybının hızlı bir şekilde gerçekleştiğini ve bu diyetlerin süresinin her zaman kısa olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz artık. Çünkü vücudumuz uzun süre aç kalmayı reddeder, bir süre sonra otomatik kontrol mekanizması devreye girerek metabolizmanın minimumda çalışmasını sağlar. Hızla kaybedilen 3-5 kilodan sonra tartıda bir değişiklik görülmediği için motivasyon düşer, moral bozukluğu ile açlık birleşir ve yemeye devam ederiz. Sonrasında yavaşlayan metabolizma ile hızla kilo alımı gerçekleşir. Bu kısır bir döngüdür. Her bir diyet süreci bir öncekine göre daha zor geçer, kilo probleminiz büyür ve ideal kilonuzdan gitgide uzaklaşırsınız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.