Cumartesi 06.10.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 06.10.2018

Akıllı insülin molekülü şekeri vuracak

Dünyada 425 milyon kişi diyabet hastası. Türkiye'de ise her 11 kişiden 1'i diyabetli. Dünyada her yıl 5 milyon kişi diyabetten hayatını kaybediyor. Bilim insanları bu rakamı üçüncü dünya savaşına benzetiyor. Diyabetin ve komplikasyonlarının küresel toplam maliyeti yılda yaklaşık 775 milyar dolar. Bunun içinde diyabet ilaçlarının maliyeti sadece 127 milyar doları buluyor. Geri kalan 648 milyar dolar ise diyabetin yol açtığı komplikasyonları için harcanan harcamaları oluşturuyor.
SABAH, Avrupa Diyabet Araştırmaları Derneği'nin (EASD) Berlin'de gerçekleştirdiği Global Diyabet Kongresi'nde diyabetle mücadeledeki yenilikleri mercek altına aldı. Novo Nordisk Bilimsel Baş Direktörü ve Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mads Krogsgaard Thomsen, yaptıkları AR-GE çalışmalarında en son kanser tedavilerinde kullanılan ve tümörü direkt hedef alan akıllı bir molekül üzerinde çalıştıklarını söyledi. Thomsen "İngiltere'de Bristol Üniversitesi'nde bilim insanları şekerle savaşan bir molekül geliştirdi. Biz o molekülü aldık. Laboratuvarlarımızda bunun üzerinde çalışıyoruz. Bu akıllı molekül akıllı bir insülin. Şimdi hastalar günde 4 kez şeker ölçüp, insülin iğneleri yapabiliyor. Bu akıllı molekül kandaki şeker glikoz miktarına duyarlı olacak. Yüksekse normal seviyeye indirecek, normal ise hiçbir etki yapmayacak. Bu molekülle hipoglisemiye girmeyecek. Akıllı molekül 10 yıl içinde diyabette devrim yaratacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.