Perşembe 20.08.2020 16:22
Son Güncelleme: Perşembe 20.08.2020 16:32

Uzmanı açıkladı! 10 soruda kekemeliğe dair merak edilenler

Konuşmanın doğal akışının bir biçimde kesintiye uğraması ya da konuşmanın akıcılığında gözlenen istemsiz aksaklıklar olarak tanımlanabilir. Özellikle dil ve konuşma gelişiminin ilk yıllarında, ağırlıklı olarak 2-5 yaşlarında ortaya çıkmaktadır. Peki kekemeliğin nedenleri nelerdir? Akıcı konuşma kekeleme davranışı gösteren bireylere karşı nasıl yaklaşmalıyız? İşte Uzman Dil ve Konuşma Terapisti Yasemin Tekin 10 soruda kekemelik ile ilgili merak edilenlere cevap verdi.

Kekemelik nedir?

Konuşmanın doğal akışının bir şekilde kesintiye uğramasıdır.

-Sözcük başı ses ve hece tekrarı (A-A-A-Araba ,BA-BA-BA-Balık…. Gibi)

-Sesin uzatılması (KAAAARGA Gibi…)

-Bloklar (Konuşmaya başlayamama yada konuşurken uygunsuz duraklar verme.)

Kekemeliğin nedenleri nelerdir?

Kekemeliği, psikolojik nedenler (korku ,aile, sosyal çevre… ), fizyolojik nedenler (ses tellerindeki problemler), nöro linguistik nedenler, genetik nedenler, öğrenme ,nöro fizyolojik nedenlerin sebep olduğu düşünülmektedir.

Kekemeliğin görülme sıklığı ve cinsiyet dağılımı nedir?

Tüm çocukların %20 si gelişimlerinin bir döneminde kekelerler. Ve bunların %75 inde kekemelik gelip geçicidir. Ve yine araştırmalar göstermektedir ki her yüz kişiden 5 'i hayatının bir bölümünde kekemelik yasamıştır .Başlangıç aşamasında kekemelikte cinsiyet oranları birbirine yakındır. Fakat kronik kekemelikte %80 erkeklerde görülmektedir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.