Giriş Tarihi: 8.02.2021 15:37

Sigarayı bırakmanın tam zamanı!

Yeşilay Genel Başkanı Prof. Dr. Mücahit Öztürk’ten 9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü'nde  “Koronavirüs sigara içeni sever; siz de kendinizi sevin ve sigarayı bırakın” uyarısında bulunarak, herkesi sigarayı bırakmaya davet etti.

Yeşilay Genel Başkanı Prof. Dr. Mücahit Öztürk'ten 9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü'nde "Koronavirüs sigara içeni sever; siz de kendinizi sevin ve sigarayı bırakın" uyarısında bulunarak, herkesi sigarayı bırakmaya davet etti. Prof. Dr. Öztürk, Kaliforniya Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını paylaşarak "Sigara içmenin ve dumanını solumanın solunum yollarının düzgün çalışmasını engellediği ve bunun da koronavirüsün bulaştığı insan hücrelerinin sayısında 3 kat artışa neden olduğu tespit edildi" dedi.

Yeşilay, 9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü'ne dikkat çekmek için "Sigarayı Bırak" sloganlı maskelerle koranavirüs döneminde herkese sigarayı bırakma çağrısı yapıyor. Ayrıca, Instagram üzerinden "Bırakabilirsin" adıyla maske filtresi hazırlayan Yeşilay, sosyal medyada #tamzamanı ve #sigarayıbırakmagünü etiketi ile de farkındalık yaratmayı amaçlıyor.Yeşilay Genel Başkanı Prof. Dr. Mücahit Öztürk, "Tütün ve tütün ürünlerinin kullanımı akciğerde tahribat yaratırken; koronavirüs de doğrudan akciğerleri hedef alıyor. Bu nedenle salgının başlangıcından bu yana vatandaşlarımıza sigarayı bırakmanın önemini anlatıyoruz" dedi.

KENDİNİZİ SEVİN VE SİGARAYI BIRAKIN

Sigara kullanımının tartışmasız zararlı olduğunu ve sigarayı bırakmanın koronavirüs döneminde daha da önem kazandığını belirten Prof. Dr. Mücahit Öztürk, şunları söyledi:

"Dünya Sağlık Örgütü'nün 2019 Küresel Tütün Raporu'na göre; sigaranın akciğer kanseri, KOAH, damar hastalıkları gibi yaklaşık 50 kadar kronik hastalıkla ilişkili olduğunu ve her yıl yaklaşık 8 milyon insanın tütün kullanımı yüzünden hayatını kaybettiğini biliyoruz. Bunların yaklaşık 1,2 milyonu ise sigara dumanına maruz kalmaktan kaynaklanıyor. Koronavirüs döneminde bu tablo daha da ağırlaşma riski taşıyor. Çünkü tütün ve tütün ürünlerinin kullanımı da akciğerde tahribat yaratırken; koronavirüs de doğrudan akciğerleri hedef alıyor. Akciğer sağlığı tehlikede olanların ciddi bir enfeksiyona yakalanma riskleri daha yüksek oluyor. Mevcut kanıtlar, koronavirüs şiddetinin, sigara içenler arasında daha yüksek olduğunu net olarak gösteriyor. Bu nedenle salgının başlangıcında Yeşilay olarak 'Sigarayı bırakmanın tam zamanı' kampanyasını başlattık. 100 yılı aşkın bir süredir bağımlılıklarla mücadele eden ve sağlıklı yaşamın önemini anlatmayı misyon edinen bir kurum olarak bugüne kadar pek çok çalışma gerçekleştirdik. 9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü'nde net bir şekilde hatırlatmak isteriz ki: 'koronavirüs sigara içeni sever'. Bu tartışmasız gerçeği vurgularken, ben de vatandaşlarımıza 'siz de kendinizi ve sevdiklerinizi koruyun, sigarayı bırakın' diyorum."

YEŞİLAY'DAN SİGARAYI BIRAKMAK İSTEYENE ÜCRETSİZ DESTEK

Sigarayı bırakmaya yönelik bir destek almaya ihtiyaç duyanlar 444 79 75 veya 115 Yeşilay Danışmanlık Merkezi Danışma Hattı'ndan ücretsiz psikolojik ve sosyal destek alabiliyor. İlk koronavirüs vakasının görülmesinden bu yana tütün bağımlılığı ile ilgili Yeşilay Danışmanlık Merkezi'ne (YEDAM) yaklaşık 18 bini aşkın arama geldi. Koronavirüsten sonra tütün özelinde gelen aramalar 9 kat arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.