Cuma 26.02.2021 16:46
Son Güncelleme: Cuma 26.02.2021 16:54

Bu tehlikeye dikkat! Bilinçsiz kullanılan hijyen ürünleri egzamayı tetikliyor!

Pandemi süresince değişmez kural haline gelen maske, mesafe ve hijyen yaşamımızın parçası olurken, hijyen dolayısıyla düzenli el yıkama ve özellikle dezenfektan kullanımı, cilt rahatsızlıklarının da artmasına sebep oldu. Toplu taşımalarda seyahat, günlük sosyal aktiviteler ve pandemi sürecinin hassasiyeti ile birlikte sıkça kullanılan dezenfektanlar, ellerde egzama hastalığının artışını da tetikledi. Dermotoloji Uzmanı Dr. Emre Araz, kişisel bakım ürünleri ve hijyenik ürün kullanımı sonrası artış gösteren egzama hastalığı ile ilgili bilgiler verdi.

'Derinin dış (çevresel) ya da iç etkenlere karşı geliştirdiği iltihabi reaksiyon sonucu oluşan bir cilt hastalığı olan Egzama hastalığı, bunların başında geliyor. Halk arasında; mayalanan bir hamurda oluşan küçük hava kabarcıklarına benzetilerek "mayasıl" adı ile de bilinen bu hastalık, kişisel bakım ürünleri ile temas sonrasında oluşan kızarıklık, kaşıntılı ve şiş bir zeminde çok sayıda su dolu kabarcık ile başlayabiliyor. Bu kabarcıkların hızla açılmasıyla kabuk oluşumu gözlenir. Hastalık bu aşamada kontrol altına alınamazsa kronikleşir ve deri kuruyarak kalınlaşır, kabalaşır.
Tedavide ana amaç tetikleyicinin saptanması ve bu etkenle temastan kaçınmaktır.' diyen Dermotoloji Uzmanı Dr. Emre Araz, ellerin dezenfekte edildikten sonra mutlaka nemlendirilmesi gerektiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.