Perşembe 04.03.2021 11:19
Son Güncelleme: Perşembe 04.03.2021 11:19

Öğrencinin tepkisi okul reddine kadar gidebilir!

Uzman Psikolog Sinem Büşra Bekçi uyardı: Okula dönüş sürecinde öğrenciler okul reddine kadar tepkiler gösterebilir, bu noktada öğrencinin ihtiyaçlarına yönelmek ve bu sürecin öğrenci üzerindeki etkileri üzerine psikolojik destek sağlamak gerekir. Bu sürecin iyi yönetilmesi öğretmen aile ve öğrenci üçgeninde gerçekleşebilir

"Kontrollü normalleşme" kararı ile birlikte eğitim öğretime açılan sınıfların öğrencileri okulda yüz yüze eğitime başlarken akla ilk gelen konulardan biri de uzun bir aradan sonra başlayan yüz yüze eğitime adaptasyonda yaşanabilecek olumsuzluklar oldu.

Tokat'ta konuyla ilgili bir uzman gözüyle durumu değerlendiren Uzman Psikolog Sinam Büşra Bekçi, hem öğrenci hem veli hem de öğretmen üçgeninde adaptasyon sorununa ışık tutacak bilgiler verdi. Uzman Psikolog Bekçi, Covid-19 pandemisi ile 1 yılı geride bıraktığımız şu günlerde pandeminin birçok olumsuz etkisinin hayatımıza dahil olduğunu belirterek "Yaşadığımız salgının ve etkilerinin oluşturduğu belirsizlik hali ile insanların kaygı düzeyi arttı ve güvenlik algımızda ciddi sarsıntılar yaşandı. Eğitim dünyasında da pandemi yankıları oldukça yoğun hissedildi." Dedi.

YÜZ YÜZE EĞİTİM DİJİTALE DÖNÜŞTÜ

Uzman Psikolog Sinem Büşra Bekçi, "Ülkemizde covid-19 vakaları görülmeye başladıktan kısa süre sonra eğitime ara verildiğini hatırlatan Uzman Psikolog Bekçi, "Bu karar salgının yayılma hızı dolayısıyla alınan gerekli bir karar olmakla beraber birçok yeniliği de beraberinde getirdi. Yüz yüze eğitime ara verildikten bir süre sonra salgının etkileri eğitim dünyasında dijital eğitimin gerekliliğini ortaya koydu ve ilkokul kademesinden itibaren eğitim dijital platformlarda yürütüldü. Bu durum yüksek imkanlı okullarda iyi yönetilirken, teknoloji kullanımı yetersiz olan okullarda eğitimde aksamalara neden oldu. Bu duruma ekonomik nedenlerle bilgisayara veya internete ulaşamayan öğrenciler de eklenince eğitimde fırsat eşitsizliği oldukça belirginleşti. Salgın süresince öğrencilerine dijital platformlardan ulaşan ve mesleklerini uzaktan eğitimle icra eden öğretmenler bu süreçte olumsuz birçok eleştiriye maruz kaldı. Evden çalışmanın zorluğunu dile getiren öğretmenler ve çalışan velilerde hem eğitimde yaşanan aksamalar nedeniyle hem de bu sürecin iş yaşamına yansıyan etkileri nedeniyle okula dönüş haberini mutlulukla karşıladıklarını dile getirdiler." Diye konuştu.

OKULA DÖNÜŞTE FARKLI TEPKİLER ORTAYA ÇIKABİLİR

Son olarak normalleşme sürecinin en belirgin göstergesi olan okulların kademeli olarak açılması kararının hem öğrenciler hem öğretmenler hem de aileler için bir takım soru işaretlerini beraberinde getirdiğinin altını çizen Psikolog Bekçi, "Salgın dolayısıyla uzun süre okullardan ayrı kalan öğrenciler, okula dönüş sürecinde farklı tepkiler gösterebilir. Bazı öğrenciler için okula dönmek; özlediği arkadaşlarına, öğretmenlerine ve okul ortamına kavuşmak olurken bazı öğrenciler için ev konforundan uzaklaşacağı ve sorumluluklarının artacağı bir ortamı teşkil ediyor olabilir, bazı öğrenciler içinde bu süreç akademik gerekliliklerin yerine getirilemediği dolaysıyla kaygının yükseldiği gergin bir geri dönüşü temsil edebilir. Okula dönüş yalnızca öğrenciler üzerinde değil veliler ve öğretmenler üzerinde de benzer duygu ve düşünceleri oluşturan karışık bir süreci temsil ediyor" dedi.

ÖĞRENCİNİN KAYGILARINI VE KORKULARINI KÜÇÜMSEMEYİN

Okul ortamında hijyenin korunması ve küçük yaş grubunun kişisel hijyenine dikkat edememesinin de okula dönüşte kaygı oluşturan bir başka unsur olarak karşımıza çıktığını söyleyen Bekçi, şu bilgileri paylaştı: "Okula dönüş sürecinde alınacak tedbirlerin yanı sıra salgının psikolojik etkileri üzerinde durmak okula dönüşü konforlu kılan önemli bir adım olacaktır. Bu dönemde öğrencilerin kaygılarını, düşüncelerini ifade etmesini desteklemek, ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin bu noktada örnek teşkil ettiğinin bilinciyle hareket etmesi önemli olacaktır. Öğrencilerin bu süreçteki kaygı ve korkularının küçümsenmemesi gerekliliği öncelikli olmalıdır. Paylaşılan düşünceler karşısında aileler ve öğretmenler olağan dışı tepkiler vermekten kaçınmalıdır. Okul ortamına adaptasyonda zorlanabilecek öğrenciler için okulun açıldığı ilk günler ev ödevlerinin yoğun olmamasına özen gösterilmeli, sınavlara hazırlanan 8. Ve 12. Sınıf öğrencilerine karşı yaklaşımda daha özenli olmalıdır. Unutulmamalıdır ki bu süreçte öğrencilerin kaygı düzeyi her zamankinden daha yüksektir. Okula dönüş sürecinde öğrenciler okul reddine kadar tepkiler gösterebilir, bu noktada öğrencinin ihtiyaçlarına yönelmek ve bu sürecin öğrenci üzerindeki etkileri üzerine psikolojik destek sağlamak gerekir. Bu sürecin iyi yönetilmesi öğretmen aile ve öğrenci üçgeninde gerçekleşebilir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.