Pazar 18.04.2021 09:42
Son Güncelleme: Pazar 18.04.2021 09:48

Cesaretin var mı yaşlanmaya! Genç kalma sendromunu böyle anlattılar

70 yaşında iken 20 yaşında olmaya çalışmak bizden başka herkesi, kozmetikçileri, estetik cerrahları, modacıları mutlu ediyor. Daha mutlu olmak adına daha genç görünmeye çalışanların düştüğü bir tuzak bu. Bu tuzak nedeniyle telefon uygulamalarına sarılıyoruz, estetik cerrahların kapısını aşındırıyoruz. Günün sonunda yine mutsuzuz. Yaş almayı kabullenmek neden bu kadar zor! İşte bu sorunun cevabını araştırdık

Akıllı telefon uygulamaları, değişen moda anlayışı, estetik cerrahi ve medikal uygulamalardaki sınırsızlık insanları yaşıyla düşman hale getirdi. 50'lerinde 25 yaşında gibi görünmek isteyen kadınlar, filtrelerle kendini gülünç hale sokan ünlüler, spor salonunda saatlerce ter dökerek ekrandaki jön gibi olmaya özenen orta yaşlı erkekler... Sokağa çıktığımızda kimsenin yaşını doğru tahmin edemez hale geldik.

Sabah Pazar olarak konuyu yaşıyla barışık isimlerle konuştuk. Sözü de önce uzmanlara verdik. Plastik Estetik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Orhan Babucçu, tarihten bugüne yaşlılık korkusu konusunu anlattı:

- Çağlar boyu insanlar yaşsızlığın, ölümsüz güzelliğin peşindeymiş değil mi?

- Sadece tek tanrılı dinlerde değil, mitolojilerde de pek çok tanıdık isim sonsuz hayatın peşine düşmüşler. Doğal olarak hepsi son anda bu şansı kaybetmişler. İlginç bir şekilde dünyanın her coğrafyasında tüm insanlar bir ab-ı hayat suyu olduğuna inanmışlar.
Günümüzde bir gün sonsuz yaşamın sırrının bulunacağına inanıp kendilerini dondurtan milyarderler, geçmişin Firavunları ile aynı umudu paylaşmakta.

- Estetik cerrahinin bu arayıştaki yeri nedir?

- İnsanlar için sonsuz güzellik, sonsuz mutluluk demek. Sonsuzu yakalayamıyorsak hiç olmazsa bizi mutlu eden güzelliği yakalamak istememizden daha doğal ne olabilir ki? Bu arayışın ürünlerinden birisi de estetik cerrahi.

20. yüzyılın başlarından beri hızla gelişen estetik cerrahi günümüzün ab-ı hayatı olamasa da en azından Yunan tanrılarının genç kalmak için içtikleri Ambrosia şerbetine benzer bir duruma geldi. Çok şey bekleyip, çok şey verdiğimiz, karşılığında asla yeteri kadar aldığımızı düşünmediğimiz bir kaynak bu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.