Cuma 18.06.2021 14:35
Son Güncelleme: Cuma 18.06.2021 14:47

Delta varyantı dördüncü dalgaya sebep olur mu? Uzman isim Eylül ayına dikkat çekerek uyardı…

Son altı ayda 60’tan fazla ülkede yayıldığı belirtilen delta varyantı endişeye neden oldu. Uğur Şahin’in delta varyantının salgını canlandırabileceği yönündeki açıklamalarının ardından akıllara ‘Dördüncü dalga gelir mi?’ sorusu geldi. Delta varyantının Türkiye’de de görüldüğüne dikkat çeken Prof. Dr. Vefik Arıca, sabah.com.tr’ye özel açıklamalar yaparak “Dördüncü dalga gelebilir, yeni bir dalganın gelmemesi için aşıların tamamlanması gerekiyor.” dedi

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüsle mücadelede sona yaklaşıldı ancak delta varyantı endişeye neden oldu. Delta varyantıyla ilgili açıklama yapan Prof. Dr. Vefik Arıca, "Hindistan'da görülen Kovid-19'un "Delta" varyantının, İngiltere varyantı olarak bilinen "Alfa" varyantından yüzde 60 daha bulaşıcı olduğu, hastaneye yatışları iki kat arttırdığı ve aşıya karşı daha dayanıklı olduğu ama aşıların tüm mutasyonlarda olduğu gibi Delta varyantına da etki ettiği tahmin ediliyor." diyerek açıklamalarını şöyle sürdürdü;

"Normalleşmeye başlayan ilk ülkelerden biri olan İngiltere'de daha hızlı yayılan Delta varyantı Türkiye'de, Nisan 2021 sonunda 5 vakada tespit edildiği açıklanmıştı. Ancak Türkiye'deki vakaların yüzde kaçının Delta varyantı kaynaklı olduğu şuan için bilinmiyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün verilerine göre Hindistan kaynaklı Delta varyantı şimdiye kadar 65 ülkede görüldü."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.