Salı 28.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 29.04.2015 01:20

Bafra’da "Turizm Geliştirilmesinde Yeni Yaklaşımlar" Peneli

Samsun’un Bafra ilçesinde "Turizm Geliştirilmesinde Yeni Yaklaşımlar" adlı panel düzenlendi.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi(OMÜ) Bafra Turizm Fakültesi konferans salonunda düzenlenen panele; Alaçam Kaymakamı Oguz Alp Çağlar, Bafra Belediye Başkanı Zihni Şahin, Yakakent Belediye Başkanı Hüseyin Kıyma, Tekkeköy Belediye Başkan Yardımcısı Hüseyin Şenel, Turizm Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Ali Rıza Aydın, İl Kültür ve Turizm Müdür Vekili Ömer Pamuk, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.
Yrd. Doç. Dr. Yetkin Bulut modülatörlüğünde yapılan "Turizm Geliştirilmesinde Yeni Yaklaşımlar" isimli panele konuşmacı olarak Batman Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Rıdvan Yurtseven, Slow Food Yağmur Böreği Convivium Lideri Ayfer Yavi, Cittaolw Türkiye Teknik Koordinatörü Kamuran Bülent Köstem ve Detay Anatolia Yayıncılık Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Yıldırım katıldı.
Panelin il konuşmacısı Slow Food Yağmur Böreği Convivium Lideri Ayfer Yavi, Slow Food hareketi ve çalışmaları hakkında bilgi verdi. Yavi, "1986 yılında İtalyan Gazeteci Sosyolog Carlo Petrini ve arkadaşları tarafından MC Donalds’a koydukları tepki ile başlamıştır. Tepki Fast Foodun tekleşen lezzet yaygınlaşmasının yanı sıra ülkesinin binlerce yıllık kültürüne bir tehdit olarak karşı çıkmıştır. İnsanların yediklerine karşı giderek azalan ilgisini, kaybolan yerel yiyecekleri, yiyeceklerimizin nereden geldiğini, nasıl üretildiğini ve tadıldığını sorgular.Hem zirai hem ekoloji hem de kaybolan kültürel mirası korumada aktif rol oynar" dedi.
Cittaolwun yerel kalkınma modeli olduğunu söyleyen Cittaolw Türkiye Teknik Koordinatörü Kamuran Bülent Köstem, “Yerel kalkınma; kentin kendi kültürüne, yemeklerine, esnafına, doğasına, tarihine sahip çıkmasıdır. Küreselleşmenin standartlaştırıldığı kentlerden farklılaşmasıdır. Kentteki yaşam kalitesinin yükseltilmesidir” diye konuştu.
Batman Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Üyesi Prof . Dr. Hüseyin Rıdvan Yurtseven ise, “Sürdürebilir tüketim, gelecek kuşakların temel nitelik ve kalite taşıyan yaşamsal ihtiyaçlarına ilişkin mal ve hizmetlerin tehlikeye sokulmadan tüketilmesi, kaynakların çıktı miktarında kısıntıya gitme anlamına gelmektedir. Buda doğrusal bir ekonomiden, döngüsel bir ekonomiye geçişi gerektirir. Böylece ham madde, enerji girdilerinde ve atık çıktılarında düşüş yaşayacaktır. Tüketim artmaya devam etmesi durumunda yenilik sürdürebilirliğe öncülük etmeyebilir. İşlenmiş malların ürüne ve atıklara dönüşü sürecine yavaşlığa ihtiyaç var. Bu durum yavaş tüketim olarak tanımlanmaktadır. Yavaş tüketim, kültürel ve ekonomik değişim gerektirmektedir” şeklinde konuştu.
Konuşmalar ve soru-cevap bölümünün ardından Prof. Dr. Hüseyin Rıdvan Yurtseven, Ayfer Yavi, Kamuran Bülent Köstem, Detay Anatolia Yayıncılık Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Yıldırım ve Bafra Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Göksel Başar’a katkılarından dolayı plaket verildi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Samsun Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Samsun Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

SAMSUN HAVA DURUMU

27 Nisan 2024 Cumartesi

19 º

19 º / 14 º
Çok Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.