Giriş Tarihi: 17.8.2020 10:45 Son Güncelleme: 17.8.2020 10:51

Pandemi dijital satış yapan şirketler için fırsat oldu

Sigorta sektöründe son dönemde dijital kanallardan yapılan satışlar önemli rakamlara ulaşmaya başladı. Özellikle yaşanan pandemi süreci bu alanda hizmet veren şirketlerin gelişimini hızlandırdı. Bu alanda faaliyet gösteren şirketlerden birisi de 4 yıl önce kurulan ve ortakları arasında Almanya merkezli TÜV SÜD, Doğuş Grubu ve Londra merkezli, fon ve sermaye kuruluşu BRIDGEPOINT’in bulunduğu sigortaladım.com sitesi. Sigortaladim.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe acentelere rakip olarak kurulmadıklarını belirterek, “Gelişmekte olan dijital pazarda yer almak istiyoruz. Dijitale ayak uyduran yoluna devam edecektir” diyor.

Sigorta Ekranı'nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar'ın konuğu olan sigortaladim.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, ilk başlarda pazarı tanıdıklarını belirterek esas faaliyetlerine başlamanın ise pandeminin öncesinde olduğuna dikkat çekiyor. Kızıltepe, "Bu durum bizim açımızdan hem şans hem şansızlıktı. Pandemiyle birlikte dijital dünyada çok hızlı gelişmeler yaşandı. Özellikle son 3 ayda 7 yaşından 70 yaşına kadar herkes hayatını dijital dünyada sürdürmeye başladı" dedi.

Pandemiye rağmen sigorta satışında klasik satış kanallarının etkisinin devam ettiğini vurgulayan Kızıltepe, "Yaptığımız araştırmada İngiltere, Almanya, Fransa ve İtalya gibi Avrupa'nın önde gelen ülkelerinde dijital sigorta satışının zaman içerisinde önem kazanmaya başladığını gördük. İngiltere'de dijital sigorta penetrasyonu yüzde 50'nin üzerinde. Bazı özel ürünlerin dijitalleşmesi söz konusu değil. Ama insanlar, kolayca ulaşabileceği sigorta ürünlerini internet üzerinden, karşılaştırmalı olarak satın alabiliyor. Pandemi dönemi, bizim gibi dijital dünyada var olmak isteyen şirketler için bir fırsat oldu" diye konuştu.

MÜŞTERİNİN 7/24 YANINDAYIZ

7 gün 24 saat müşterilerin yanında olan bir sistem kurgulamaya çalıştıklarını belirten Kızıltepe, "Müşterileriyle sigorta ürününü internet üzerinden buluşturabiliyorsunuz ama bizim burada sloganımızı 'Sigortana iyi bak, ne aldığını bilerek al'' olarak belirledik. İnsanlar bazen ne aldığını bilememenin güvensizliğini yaşıyor. Biz bu teknolojik alt yapıyı kurarken istedik ki gerçekten şeffaf, bağımsız ve müşterilerimizin girip kendi ihtiyaçlarını karşılaştırmalı olarak tüm teminat alt yapılarıyla görebilsin. Müşterilerimiz gerektiği zaman 7 gün 24 saat hizmet verebilecek bir yapı kuralım istedik. Bugün görüyoruz ki hedeflediğimiz noktayı geçmiş durumdayız. Sigortacılık dört duvar arasında oturularak yapılacak bir meslek değil. İster geleneksel yöntemlerle ister dijital olsun müşterinin yanında olmanız gerekiyor" açıklamasını yaptı.

DİJİTAL SATIŞ KANALLARI ACENTELERE RAKİP Mİ?

Kızıltepe, programda "Dijital satış kanalları acentelere rakip mi?" sorusunu ise şu şekilde cevapladı: "Acente kökenliyim. Aslında sektör hepimizin sektörü. Burada birilerine rakip veya birilerinin pastasından pay almak için yola çıkmış değiliz. Ancak hepimizin şunu görmesi lazım. Dünya değişiyor, iş yapış şekilleri değişiyor. Bence acenteler, sigorta sektörü dağıtım kanalları içinde büyük oyuncu olarak yollarına devam edeceklerdir. Bizim hedef kitlemiz daha farklı. Eğer biz sektörü büyüteceksek acentelerle beraber büyümemiz lazım. Biz dijital pazardan var olan ve oluşan pazara yönelik bir oyuncuyuz. Acenteler de daha geleneksel yöntemlerle sigorta almak isteyenlere hizmet veriyor. Dünyada da acentelerin pazar payı azalıyor ama ben şahsen dijitalleşmeye ayak uyduranların yollarına devam edeceklerine inanıyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.