Perşembe 10.12.2020 15:32

Fon performasını gören katılımcılar BES’ten çıkmıyor

Türkiye’de faizsiz sigortacılık prensiplerine uygun olarak çalışan hayat ve emeklilik şirketi olan Katılım Emeklilik’in, Genel Müdürü Ayhan Sincek, dün SigortaMedya’nın You Tube kanalı Sigorta Ekranı’na konuk oldu. Programda, SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Sincek, Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), pandemi ve Katılım Emeklilik’le ilgili değerlendirmelerde bulundu

Emeklilik fonlarının, bu yıl katılımcılara ciddi anlamda reel getiri sağladığını belirten Sincek, "Şirket özelinde de çok iyi gidiyoruz. BES fonlarında yüzde 34 seviyesinde bir getiri performansımız var. Katılımcılarımız, fon performansını görünce sistemden çıkma konusunda geri adım attı" dedi. Sincek, 3 yıldır üst üste iyi bir fon performans sergilediklerini vurguladı.

GETİRİ 10 PUAN DAHA FAZLA

BES'in başlangıcından bu yana, fonların katılımcılara reel getiri sağladığını, bu yıl özelinde de fon getirilerin enflasyonun çok üzerinde olduğunu ifade eden Sincek, sektörün ağırlıklı ortalama getirisinin yüzde 24'lerde olduğunu kaydetti. Sektörde katılım esaslı faizsiz fonların diğer fonlara göre son 3 yıldır ciddi bir getiri farkı olduğunu vurgulayan Sincek, "Faizsiz fonların ağırlıklı ortalama getirisi yüzde 34-35 civarında; konvansiyonellere baktığımızda da yüzde 24'ler civarında. Arada, 8-10 puanlık fark mevcut" dedi. Otomatik Katılım Sistemi'ndeki (OKS), faizsiz- faizli fon dağılımına da dikkat çeken Sincek, "6 milyon katılımcının yüzde 40'ı faizsizi seçmiş durumda. Fon dağılımı özeline bakarsak OKS ile birlikte faizsiz fonlar 30 milyar TL ile 160 milyar TL'nin içinde yüzde 20'lere geldi" diye konuştu. Sistemde katılımcı sayısındaki net artışın da geçen seneye göre daha iyi durumda olduğunu vurgulayan Sincek, Katılım Emeklilik olarak da bu yılı katılımcı sayısı atışıyla kapatacaklarını söyledi.

SAĞLIKTA BÜYÜYECEK

'Katılım Sağlık' markası ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Sincek, şu bilgileri paylaştı: "Katılım Emeklilik olarak 2 sene önce sağlık ruhsatımızı aldık. Tamamlayıcı sağlık ile başladık. Geçen yılın başında özel sağlık sigortalarına da geçiş yaptık. Yılı, 30 bin müşteri adedi ile kapatacağız. Tamamlayıcı sağlığı daha çok banka kanallarımızdan sunmaktayız. Sağlık ürünü, pandemi ile birlikte ayrı bir önem kazandı. Sektörün hepsi, pandemiyi teminat altına alınca farkındalık da arttı. Hayat ve bireysel emeklilikteki gibi katılım esaslı sağlık sigortası yapıyoruz. Burada iyi bir fırsat görüyoruz. Bu fırsatı da değerlendirebilmek için yeni bir yatırım yaptık. Altyapımızı değiştirdik. Yeni bir sağlık platformuna geçtik. Bu platform ile birlikte önümüzdeki yıl da yeni kurumsal müşteriler hedefliyoruz. Yüzde 50 kurumsal, yüzde 50 bireysel müşterilerden oluşan bir havuz planlıyoruz. Bu havuz sayesinde de fiyatların çok fazla dalgalanmasını önleyerek, medikal enflasyonu da dikkate alarak, daha dengeli bir portföy ile sürdürülebilir bir şekilde büyümeye devam etmek istiyoruz."

KATILIMCILAR DEVLET TEŞVİĞİ FIRSATINDAN YARARLANMALI

Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, katılımcılara yönelik şu tavsiyelerde bulundu: "BES'te devletin sunduğu yüzde 25 teşvik var. 36 bin TL yatırım yapıldığında 9 bin TL de devlet veriyor. Burada katılımcılar için iyi bir fırsat var. Tasarruflarını, Bireysel Emeklilik Sistemi'ne yatırmaları öneriyorum. Diğer taraftan hemen hemen bütün şirketler aylık fon bülteni yayınlıyor. Katılımcılar bu bütünleri rahatça okuyabilir. Oradaki tavsiyeleri dikkate alarak yılda 6 kere olan değişme hakkını senede en az 2-3 kere kullanmalarını tavsiye ediyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.