Perşembe 17.12.2020 16:14
Son Güncelleme: Perşembe 17.12.2020 16:24

Poliçenizi yenilemeyi unutmayın!

2020 yılı tüm bu felaketlerin bir arada yaşandığı risklerle dolu bir yıl oldu. Deprem, sel, hortum, kum fırtınası, tsunami, ekonomik sıkıntılar ve pandemi… Hepsi arka arkaya geldi. Bireylerin ve işletmelerin yaşanan bu olaylar sonrasında sigortanın önemini daha da iyi kavradığı 2020 yılının sonlarına yaklaşırken sigorta poliçelerinde de yenileme dönemi başladı.

Pandeminin ve onun yarattığı ekonomik sıkıntılarında etkisiyle geliri azalan ve sokağa çıkma kısıtlamalarıyla daha çok evde kalan bireyler başta kasko olmak üzere birçok branşta sigorta poliçelerini yenileme konusunda tereddütte kalabiliyor. Oysa hayatımızdaki riskler hiç bitmiyor tam tersi daha da artıyor. Evde oldukları için kasko poliçesini yenilemeyen araç sahipleri, yükselen döviz kurları nedeniyle araç fiyatları arttığı için trafikte daha büyük risklerle karşı karşıya kalabiliyor. Peki ağırlıklı olarak yılın son aylarında gerçekleşen poliçe yenilemelerini gerçekleştirirken sigortalıların nelere dikkat etmesi gerekiyor? İşletmeler açısından yenilemeler konusunda gözden kaçırılmaması gereken en önemli nokta eksik sigorta. Özellikle 2020 yılı içinde ciddi oranda artan döviz kurları nedeniyle poliçede belirtilen teminatların yenileme döneminde tekrar gözden geçirilmesi önemli.

HASARSIZLIK İNDİRİMİNDEN FAYDALANIN

Öte yandan poliçesini zamanında yenileyen tüketiciler özellikle hasarsızlık indirimini kaybetmezken, ek fiyat indirimi gibi bazı avantajlar da elde edebiliyor. Bu durum özellikle sağlık sigortalarının yenilenmesinde oldukça önemli. Sigorta şirketleri sağlık sigortalarında sigortalılarına azami iyi niyet prensibine aykırı hareket edilmediği durumlarda ömür boyu yenileme garantisi verebiliyor. Bunun için de poliçe bitiş sürelerinin takip edilmesi ve vaktinde yenilemelerin yapılmasına dikkat edilmeli.

VARLIKLARINIZI SİGORTA İLE KORUYUN

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, bazı sektörlerin (otelcilik, restoran, eğlence) faaliyetlerinin bu süreçte durma noktasına gelmesi nedeniyle ilk başlarda sigorta yaptırmama eğilimlerinin olduğunu belirterek, "Özellikle 2020 yılı Eylül sonrası sigortalılardaki pandemi şokunun genel olarak atlatılmasıyla ertelenen bu sigortalarında sisteme girdiğini söyleyebiliriz. Aşı ile ilgili olumlu gelişmeler ile 2021 beklentilerinin pozitif olması nedeniyle yılsonu için yenilemeler normal sürecinde gidiyor. Fakat her zaman olduğu gibi rekabetin çok fazla olduğunu söylemek gerekiyor. Bu da tabi ki sigortalıya hem sigortalarının kapsamı, hem prim anlamında fayda sağlıyor" diye konuştu.

Yaşar, vatandaşların dünyanın en ucuz risk transfer sistemi olan sigorta sistemine güvenmesi gerektiğine vurgu yaparak, "Varlıklarını ve standartlarını sürdürebilmenin en doğru yönteminin bu olduğuna inanmaları lazım. Unutmasınlar ki varlıklarımız sadece bizlerin değil tüm ülkemizin varlıkları tüm ülkemizin yatırımları" dedi.

HAYAT YAVAŞLASA BİLE RİSKLER UYUMAZ

2020 yılının hem ülkemiz hem dünya açısından ekonomik ve insani bakımdan oldukça zor geçtiğine dikkat çeken Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, "Pandemi sürecinin başında sigortalılarımıza ve vatandaşlarımıza hayat yavaşlasa bile risklerin yavaşlamayacağını 'riskler uyumaz" diyerek hatırlatmış ve özellikle bu tür dönmelerde varlıkları korumanın her zamankinden daha önemli olduğunu söylemiştik. Bunun yanında varlıkları korumanın ve riskleri transfer etmenin en modern yolunun da sigorta olduğunu sürekli hatırlattık. Nitekim 2020 yılı depremlerden sellere, hortumlardan kum fırtınasına, tsunamiden yıldırımlara bir dizi tabii afet olayları, yangınlar, patlamalar, hırsızlıklar, ölümlü kazalar ve tabi ki en önemlisi Covid 19 Pandemisinin canlarımıza ve ekonomik hayata etkileri büyük oldu. Bu olayların sektöre yansımaları da negatif oldu. Pandeminin ilk dalgasında zorunlu işyeri kapamaları, sokağa çıkma yasakları ile mobilitenin azalması sonucu, hem araç sigortalarında hem işyeri sigortalarında kişilerin sigorta yaptırmama eğilimlerinin olduğunu gördük. Bu süreçte, sektörün proaktif davranması, risklere ilişkin farkındalığın da artması ve verilen iyi sınav sonucu prim Haziran itibariyle sigortalı kaybının önüne geçilerek yeniden reel bir büyüme ortaya çıkmıştır. Yıl sonu itibariyle sınırlı da olsa reel büyümenin devam edeceği şu ana kadar açıklanan rakamlar ile teyit ediliyor. Yılsonu sektör geneli yüzde 20'ler civarında, enflasyondan arındırılmış reel olarak da yüzde 5-6'lar civarında bir büyüme görünüyor" değerlendirmesini yaptı.

POLİÇENİZİ YENİLERKEN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

-Yenileme döneminde öncelikle ihtiyaçlarınızı belirleyin. Poliçe şartlarının bir önceki yıl ile aynı olup olmadığını kontrol edin.

-Poliçede yazan ek ve özel şartları dikkatlice okuyun. Şirketlerin sunduğu yeni teminatları ve ürünleri inceleyip, eksik teminat konusuna özellikle dikkat edin.

-Yenileme sürecinde acente veya brokerinizin önerilerini dikkate alın.

-Farklı branşlardaki risklerinizi bir araya getirmek için uygun paketler olup olmadığını araştırın

-Sigortacınıza, sigortalanacak olan değerinizle ilgili olarak tam, doğru ve güncel bilgiler verin.

-Eğer kurumsal sigortalıysanız iş kolunuza özel teminatların poliçenizde yer almasını sağlayın.

-Kurumsal sigortalılığın sürekliliği adına, poliçe yenilemelerinde risk analizlerinizin tekrarlanmasına özen gösterin.

-Poliçenizi bitiş süresinden önce yenileme işlemlerine başlayın. Bu sayede şirketinizin size sunduğu hasarsızlık indirimlerini kaybetmeyin.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.