Perşembe 25.06.2009
Son Güncelleme: Perşembe 25.06.2009

DTP randevu talebini çekiyor

DTP Genel Başkanı Ahmet Türk, bugün Başbakan Erdoğan'a randevuyu geri çektiklerini resmen bildireceklerini söyledi. Türk, iki aydır sonuç beklediklerini belirterek, "Biz diyaloga açığız, sorunun çözülmesini istiyoruz. Eğer Başbakan çözüm için bizimle görüşme gereği duyarsa görüşmeye açığız" diye konuştu. Öte yandan DTP Genel Başkanı Ahmet Türk dün akşam AB üyesi ülkelerin büyükelçilerine Ankara Park Fora Restoran'da akşam yemeği verdi. Türk yemekte yaptığı konuşmada, "Türkiye, Suriye ve Irak gibi değil, demokrasi kültürüne sahip. Kürt sorunun çözümü için refleks geliştirilmesi gereken ülke Türkiye. Irak'ta bağımsız bir Kürdistan'da değil, burada demokratik bir ortamda yaşamak istiyorum" dedi. Türkiye'nin AB'ye girmesi gerektiğini de belirten Türk, şöyle konuştu: "Etniksel belirlemelere yönelik talebimiz yok. Öcalan da üzerine düşeni yapmaya hazır olduğunu söyledi. Kürt sorunu her şeyden önce ekonomik dengesizlikten kaynaklanıyor. Bize 'PKK'yı kınamıyorsunuz' diyorlar. Bugüne kadar kınandı da ne oldu? PKK bir realitedir. Bugün PKK bitse bile HAMAS gibi bir başka PKK çıkar. 30 yıllık çatışma sürecinden sonra fırsat yakalandı. Biz Türkiye'yi eleştiriyoruz ama AB'ye girmeli. Girerse Ortadoğu'nun demokratikleşmesine öncülük eder." Genel Başkan Yardımcısı Emine Ayna da "Biz terörü kınıyoruz fakat PKK'yı kınamıyoruz" dedi.