Pazar 27.09.2009
Son Güncelleme: Pazar 27.09.2009

'Perihan var, Berivan yasak!'

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Kürt kimliği ve kültürüne yönelik yasaklara dikkat çekerek, "Kendi vatandaşımız çocuğuna Zozan ismini koyamadı. Niye? Bölünürüz! Suzan koyunca bölünmüyor da Zozan koyunca niye bölünüyoruz" dedi. Van'da sanayiciler ve sivil toplum örgütleriyle bir araya gelen Ergün, şu mesajları verdi;
İnsanların yöresel isimleri yasaklandı. Bu uygulamalarla daha iyi bir devlet mi olundu? Niye vatandaşımız kızına Zozan ismini koyamadı, 'Yayla' koysaydı, koyacaktı. Niye koyamadık? Eee bölünürüz. Suzan koyunca bölünmüyor da Zozan koyunca niye bölünüyoruz? Zozan da bölmez.
Her insan anadilini özgürce kullanabilmeli. Kürtleri, Arnavutları, Gagavuzları, Çerkezleri olmayan bir Türkiye icat edebilir misiniz? Anadilin kullanım alanı olabildiğince genişletilmeli.
Kısa, orta ve uzun vadede yapılabilecek şeyler var. Önemli olan samimi çabaların sürmesi. Bu konu Türkiye'yi şaha kaldıracak bir konu. Artık Türkiye bu nedenle fatura, bedel ödemek mecburiyetinde değil.
MAÇTA SAKATLANDI
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, 15 yıl aradan sonra ilk kez sahaya çıktı ve basın mensuplarına karşı oynadığı maçta ayağını sakatladı. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesi Acil Servisi'nde doktor Ergün'e 3 gün istirahat verdi. Basın mensupları maçı 9-5 kazandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.