Cumartesi 17.10.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 17.10.2009

Yapılması gereken ilk iş 'dağdan inmeyi' teşvik

Başbakan Erdoğan, Türkiye Müteahhitler Birliği'nin ödül töreninde teröre ilişkin önemli mesajlar verdi:
PİŞMANLIK MESAJI:
Irak Cumhurbaşkanı Celal Talabani'nin Mahmur Kampı'yla ilgili açıklaması çok çok önemli. Ama detayına girmeyeceğim. (TCK'nın etkin pişmanlığı düzenleyen 221. maddeisne işaret ederek) 14 kişi müracaat etti, 12'si tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı. Mahmur Kampı'nda istisnaları şöyle bir tarafa bırakacak olursanız zaten suça falan karışmış olan insanlar değil, suça teşvik edilen insanlar. Yapılması gereken önce dağa çıkmayı engellemek. İkincisi, dağdan inmeyi teşvik etmek.''
YENİ BİR SAYFA AÇACAĞIZ: Son 30 yıldır terörle mücadele edildi. Madden ve manen kaybedilenler çok açık ortada. Salt terörle mücadelenin sorunları çözemediği görüldü. GAP, DAP ve KOP'un 2013'te tamamlanması hem bölge hem de tüm Türkiye için yeni bir sayfa açacak. Hem bölge hem de Türkiye genelinde kalkınma atılımı başlayacak.
ILISU PAZARI BOZACAK: Eskiden, 'Su akar, Türk bakar' derlerdi. Şimdi 'Su akar Türk yapar' diyoruz. Ilısu Barajı'nı yapıyoruz. Tarihi eserler nakledilecek. Terör örgütü, 'kültürel eserlere, Hasankeyf'e el dokundurtmayız' savıyla karşımıza çıktı. Aslında dert başka. Barajın yapılması onların pazarını bozacak.
SANATÇILARA ÇAĞRI:
Bu inşaat 7- 8 yıl sürecek ve o çevredeki kurulacak olan yeni yapılanmayla, şehirleşmeyle farklı bir durum, güzellik, eser ortaya çıkacak. İşin aslını bilmeden oraya giden sanatçılarımızı görünce üzülüyoruz. Araştırsalar, sorsalar inanıyorum ki böyle bir yanlışın içinde onlar da olmayacak. Proje bittiğinde sanatçılarımız da Hasankeyf halkıyla birlikte bunun mutluluğunu ilan edecekler, burada yaşayacak.
IRAKLI DUL KADINLAR: Irak Başbakanı Nuri El Maliki'den bazı bilgiler aldım. Son 7 yıl içerisinde Irak'ta dul kalan kadın sayısı, 1 milyonun üzerinde. Bu sosyolojik bir facia. Biz bu noktada bilimsel konuda çalışma yapabiliriz, katkıda bulunabiliriz, yardım edebiliriz. Biz hamdolsun bunları yaşamıyoruz. Ama buna benzer az da olsa yıkımları ülkemizde biz de yaşıyoruz. Sorumluluk mevkiinde olan insanlar olarak biz bu sorumluluğu hissederek bu işin üzerine gitmek istiyoruz.