Cumartesi 27.06.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 27.06.2009

Kol krizi yen içinde çözüldü!

Federasyon ile 4 büyük kulüp arasında, formaların sağ kolu üzerine Turkcell Süper Lig logosunun koyulması kararıyla başlayan kriz tatlıya bağlandı. Yeni talimata göre, kulüpler mevcut anlaşmaları bitene kadar logoyu taşımak zorunda değil

Türkiye Futbol Federasyonu'nun (TFF) Sportif Ekipman ve Reklam Talimatı kapsamında Süper Lig'de kullanılan formaların 'Co-Sponsorluk' olarak adlandırılan kol reklam alanlarının sağına Turkcell yazılı Süper Lig logosu koyma kararıyla başlayan kriz tatlıya bağlandı. TFF'nin, 1 Haziran 2009'da resmen yürürlüğe soktuğu, göğüs ve kol reklamlarının yanı sıra sırt ve şorta reklam alımlarının da önünü açan bu talimatname kulüplerde memnuniyetle karşılanmıştı. Ancak TFF'nin, Turkcell Fair Play Ligi logosu ve Turkcell Süper Ligi Logosu'nu sağ kol üzerine koyma kararı özellikle 4 büyüklerin tepkisi çekti. G.Saray'ın ilk resmi yazılı itirazı yaptığı bu krizde 4 büyükler federasyona, "Biz eski talimatnameye göre anlaşmaları yaptık. Bunun paralarını alıyoruz. Şimdi o alanın yarısı logoya verilirse ticari ve hukuki olarak sıkıntı yaşarız. Anlaştığımız firmalar da Turkcell isminin logoyla da olsa oraya girmesini istemiyor. Hukuk geriye dönük işlemez. Ayrıca Turkcell, ligin isim hakkını alırken, 'Kola da girerim dedi mi?' Bu alanlar için para ödedi mi ya da bize ek ödeme yapacak mı?" şeklinde bir itirazı ilettiler. Diğer kulüpler ise genel olarak isim hakkını alan firma ile çalıştığı için çok sıkıntı olmadığı belirtildi. TFF, Co-sponsor olarak kolundaki alanı Ülker- Cola Turka'ya satan G.Saray, Avea'yı kullanan F.Bahçe ile Beşiktaş ve Ülker'e ile anlaşması olan Trabzonspor'un itirazlarını dikkate aldı ve yapılan başvuruya 17 Haziran 2009'da cevap vererek mağduriyetlerini giderici bir ara formül buldu.

İSTEYEN KULLANACAK
Buna göre;
kulüpler mevcut anlaşmaları bitene kadar sağ kolu boşaltmayacak. İsteyen ekip, sağ koldaki reklamın üzerine Turkcell yazısı olmayan Turkcell Süper Lig logosunu koyabilecek. Turkcell Fair Play Ligi'ni kazanan G.Antep tek başına logoyu sezon boyunca taşıyacak. Yeni sözleşmeler yapılırken ise bu alan TFF'ye bırakılacak. Federasyon da isim hakkını satarken bu alanı yeni sözleşmeye değeriyle ekleyecek.Numara altı göğüs, numara altı sırt, şort, sol kol gibi talimatnamedeki yeni açılan reklam alanları kullanılacak. Konuyla ilgili Beşiktaş Asbaşkanı Ertunç Soğancıoğlu, "Anlaşmalarımız gereği sağ kolu boşaltmamız mümkün değil. İtirazımızı federasyona bildirdik ve olumlu cevap aldık. Ayrıca sırt ve şorta reklam alımının açılması doğru bir hamle" derken, G.Saray cephesinden Hakan Aydınoğlu ise "Ülker ile anlaşmamızı eski talimatlara göre yaptık. TFF itirazımıza olumlu cevap verdi. Bu konuda teşekkür ediyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.