Çarşamba 05.08.2009

Havuz kesinlikle dağılmaz! İhalede bedel mutlaka artar

Bu sezonun ortasında yeni yayın ihalesi de yapılacak. Geçen sezon kulüpler yayın geliri olarak 225 milyon TL kasalarına koydular. İhaleden beklentiniz ne?
Futbolun önündeki dört yıl için çok önemli bir ihale. Ocakta yapılacak. Bir çalışma ekibi kurduk. Eylül sonuna kadar şartname ortaya çıkar. İki tane uluslararası firma bize danışmanlık yapmak için teklifte bulundu. Ürünün değerini bu da gösteriyor. Her türlü alternatifi değerlendiriyoruz. Bir yayıncı mı, iki yayıncı mı? Potansiyel alıcılarla konuşuyoruz. Kesinleşen bir şey var: Ürünler tek paket halinde satılmayacak. Canlı yayın tek başına çıkacak. Başka ürünler de olacak.
Bedel artar mı? Yeteri kadar artmazsa havuz dağılabilir mi?
Geliri maksimize etmek öncelikli hedef. Türkiye'de ve dünyada ekonomik ortam iyi değil. Ama futbol farklı bir endüstri. Biz, bu dönemde sponsorluk gelirimizi % 270 arttırdık. En büyük güvencemiz bu. İhalede rekabeti arttırmamız lazım. Ona göre bir model üzerinde çalışıyoruz. İhale, eski bedelin üzerine çıkar. Ama rakam için konuşmam. Ben ciddi artış olacağına inanıyorum. Havuza gelince.. İtalya bile havuza döndüğüne göre havuzun dağılmasına izin vermemiz söz konusu bile olamaz. Havuzun dağılması futbolda çöküşe neden olur. Futbolda rekabetin artmasını istiyorsak havuzun dağılmasını gündeme bile getirmemeliyiz.
İddaa konusunda kulüpler ciddi sıkıntı yaşıyor.
Sayın Başbakan'a bu hafta içinde gideceğim. Spor Bakanımız da konuyla çok yakından ilgileniyor. İddaa'da kulüplerin % 90'a varan kayıpları söz konusu. Bank Asya ve aşağıya gittiği zaman bütçe gelirlerinin % 90'ına varan rakamlar görüyorsun. Sezonun açılmasına bu kadar kısa süre kala bütçede böyle bir değişiklik çok ağır darbe. Ama ben ümitliyim. Çözeceğiz bunu. Kulüplerimizin mali yapısının sağlıklı olmadığı bir gerçek. Üçüncü Lig'den üç takım ligden çekildi. Özellikle alt lig kulüplerinden bize "Denetleyin bizi" isteği geliyor. Bunu kademeli olarak yapmak lazım. "Şu kadar yıl içinde senden istediklerim bu" diyeceğiz. Çalıştığımız model bu. Ciddi bir şekilde, taviz vermeden uygulayacağımız, arka kapısı açık olmayan bir sistem olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.