2 yılda 2 katına

G.Saray'ın Pazarlama AŞ'den sorumlu yöneticisi Cemal Özgörkey, "Hedef iki yılda ciroyu ikiye katlamaktı. Şu anda % 55'teyiz. Ürün sayısı 200 idi; 420'ye çıktı. Tüm bunları taraftarımızla başardık" dedi

Galatasaray'ın Pazarlama AŞ'den sorumlu yönetim kurulu üyesi Cemal Özgörkey, mor formadan, GS Store'larda yaşanan devrime, Pazarlama AŞ'nin hedeflerine kadar her şeyi SABAH'a anlattı:
Bu işin konsepti başlangıçta "Biz tekstil işi yapıyoruz. Başında bir tekstilci olmalı" şeklindeydi. Biz buraya kar-zarar ve başarı odaklı herhangi bir pazarlama şirketi olarak baktık. Pazarlama şirketinin başında iyi bir işletmeci dedik. Burada Türkiye'nin en değerli markasını pazarlıyoruz. Türkiye'nin önde gelen profesyonellerinden bir yönetim kurulu oluşturduk.
Tekstil ve tekstil ürünleri ana kalemlerimiz. Sadece forma değil. Son 1.5 yılda Türkiye'de tekstil sektörü % 10'un üzerinde daralırken biz ciroda % 55 büyüdük. Mart 2008'den Mart 2010'a ciroyu iki katına çıkarmayı hedeflemiştik. Ekonomik krizden önce konulmuş bu hedefe doğru ilerliyoruz. % 55'lik büyümede bir şampiyonluk, bir de beşincilik var. Dolayısıyla bana göre adil, gerçekçi bir gösterge. Yanılmıyorsam Mart ayıydı; bir başkan kriz sürecinde % 10 küçüldüklerini söyledi. O sırada biz % 65 büyümüştük.
Bizde ciroları kıyaslamak pek elma ile elma karşılaştırması olmuyor. Bizim Pazarlama AŞ'nin içinde sadece GS Store'larda satılan ürünler var. Diğerlerinde GSM, stat geliri, bilet satışı gibi farklı kalemler olabiliyor.
Maçı önceden kafasında oynayan bir teknik adam gibi, 2009'un her gününü oynayarak geldik. Senaryolarımız tutuyor. Rakam olarak geldiğimiz noktayı söyleyince yanlış tartışmalar başlıyor. Başkası çıkıp, "Biz de şuraya geldik" diyebiliyor. Ama farklı kalemler yüzünden bu tip karşılaştırmalar, elmaarmut kıyaslaması gibi olabiliyor.
Taraftara günün 24 saati kullanabileceği farklı ürünler sunuyoruz. 200 çeşit vardı. Bugün kış koleksiyonumuzda sadece hazır giyim çeşidimiz 420 tane. Hediyelik eşya ve lisans ürünleri bunun içinde yok. Zaten lisanslı ürünler (Örneğin bir marketteki diş fırçası) Sportif AŞ'nin.
Maç günleri Pazarlama AŞ'deki arkadaşlarla burada toplanır bir çalışma planı yaparız. Herkes plan doğrultusunda tribünlere dağılır. Bir pazarlama şirketi burada masa başından yönetilemez. Tribündeki sloganlar, pankartlar, giyimleri, trendleri, konuşmalar hepsi takip ediliyor. Rekor kırmış bir ürün olan "Peşindeyiz" tişörtleri tribünden alındı. Taraftar farkında olmasa da, biz birebir onların içindeyiz.
Ciddi indirimlere rağmen ciroyu arttırdık. Maliyet ve masrafları minimize ettik; taraftarımızın yanında olmak için bunu hemen indirimlerle mağazalarımıza yansıttık. Çünkü taraftarımız bunu hak ediyor. Daha verimli, daha karlı hale geldik. Bugün GS Pazarlama'nın hiç borcu yok. Kasasında da para var. Alımları peşin yapabiliyoruz. Bu gücü kullanmanın keyfini yaşıyoruz.

BİZE ULAŞIN