Salı 22.12.2009
Son Güncelleme: Salı 22.12.2009

Zirve hizaya geldi

10'un ilk yarısı; üç puanlı sistemde ve 18 takımla oynanan 17 sezonun sonuncusu oldu. Dört sezondur ilk yarı liderinin hanesinde 37 puan yazıyor. Bu tablo; rekabetin en açık kanıtı...

Bardağın yarısı aktı gitti 17 haftada... Ligin lideri devreyi yine 37 puanda bitirdi. Bu artık Süper Lig'in bir geleneği... Son dört sezonun ilk yarı lideri 37 puanı geçemedi. (16. haftada ara verilen 2008-09 sezonu da liderin 17. haftada aldığı puan üzerinden değerlendirmeye alınmıştır). Bu sezonun farklı bir özelliği daha mevcut... 18 takımlı ve aynı zamanda üç puanlı sistemde oynanan tüm sezonlara baktığımızda 2009-2010'un lider adına en başarısız dönem olduğunu görüyoruz. Üç puana kesin geçiş yapılan sezon; 18 takımlı olan 1989-1990 sezonu... Sonraki 4 sezon (1990-91, 1991-92, 1992- 93 ve 1993-94) 16 takımla oynandı. Ardından tüm sezonlar 18 takımlı ve üç puanlıydı. Yani 1989-90'ı da kattığımızda toplam 17 sezonun ilk yarılarında en az puanın alındığı 4 sezon var. Onlar da son dört sezon... İlk devresi Fenerbahçe'nin liderliğiyle sona eren 2009-2010'un özelliği ise 17 sezonun puan cetvelinde en başarısızı ve sonuncu olması...
İLK YARIDA GOL KRALLIĞINDA SON DURUM
DÜNYANIN EN SEKSİ BAYAN SPORCULARI
İLGİNÇ STADYUM FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYINIZ...
AVERAJ YETMEDİ
Evet 4 sezondur puanlar aynı...
Peki averajlar? Artı 14 averaj, bu sezonu en alt sıraya düşürüyor. Evet bu tablo liderlik adına başarısız olarak algılanabilir. Fakat işin aslı öyle değil... Dört sezondur Süper Lig eskisinden daha farklı... Bu sezonun; tablonun en altında olması, rekabetin arttığının en önemli göstergesidir. Zirve bu sezon da hizâya gelmiştir.
2000'LERİN EN İYİ 10 YABANCI SPORCUSU
SON 10 YILA DAMGASINI VURAN FUTBOL OLAYLARI

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.