Giriş Tarihi: 21.1.2010

Geleceği satın aldık

"Türk futbolunun geleceği çok parlak, biz futbolumuzun geleceğini satın aldık... Statlarımız yenilenecek, modernleşecek ve dolacak. Bunu en çok yayıncı kuruluş Digiturk olarak biz istiyoruz..."

Futbolun medya hakları ihalesinde 3 milyar doları aşan bir bilanço ortaya çıktı. Bu kaynakta aslan payının sahibi olacak Digiturk'ün Genel Müdürü Ertan Özerdem, SABAH'ın sorularını yanıtladı; ihale sürecini ve sonrasındaki tahmin ve projelerini anlattı.
Endüstriyel futbol ifadesinin doğuşunda televizyon-futbol birlikteliğinin payı büyük. Bu ikilinin ilişkisinde Türkiye nerede? "Çok büyük bir çıkışın tam başındayız. TV ile futbolun özdeşleşmesine yıllardan beri Türkiye'de başarıyla devam ediyoruz. Yayıncılığımızın daha kaliteli olması için inanılmaz bir istek var. Halktan, kulüplerden ve TFF'den de istek var. Bütün tarafların istediği bir durumda yayıncılığımızın daha iyi olacağı kesin. Bunun sunumundan teknik kalitesine kadar daha da ileriye gidilecek. Statların da daha iyi hale getirilmesinden seyirciyle yaşanan problemlerin çözümüne, kulüp yönetimlerinin tarzlarından federasyonun işlevlerine kadar her konuda herkes aynı şeyleri söylüyor. Bu atmosfer bugün tartışılan tüm sorunların belli bir süre içinde çözülmesine kadar gidecektir."
OYUN DAHA AZ DURMALI
Digiturk, ihaledeki bedelin üstesinden nasıl gelecek? Daha agresif bir pazarlama stratejisiyle mi? Malın kalitesini arttırarak mı? Hepsi mi? "Abonenin artmasıyla kalitenin artması birbirini destekliyor. Belirli pazarlama yöntemlerini düşündük; daha da düşünecek ve geliştireceğiz. Ama en çok malın kalitesinin artması üzerinde duruyoruz."
Bu maldan kasıt, futbol mu, işlenmiş hali olan yayınlar mı? "İkisi de. Daha bir stada girerken ya da çıktıktan sonra yaşanan sorunlar insanı maça gitmekten alıkoyuyor. İçeride oturacağınız yerden çimlerin kalitesine, seyircilerin taşkınlıklarından yiyecek-içeceğe kadar da bir dizi sorun var. Herkes hepsini biliyor ve çözmek istiyor. Tüm futbol ailesi samimi bunda. Oyunun kendisi de çok önemli. Çok kaliteli futbolcuların oynadığı takımlarda dahi oyun tarzı bol faullü. Çok sayıda sakatlık yüzünden oyun sık sık duruyor. Bu da oyunun tadını kaçırıyor, malın kalitesi düşüyor. İngiltere'de müthiş süreklilik ve hız var. Bizde tesadüfen oyunun durmadığı maçlarda o sürate yaklaşıyoruz. Oyunun sık durması önlenmeli. Sert faul yapan futbolcu veya bu taktiği veren teknik adam cezalandırılmalı. Böyle hamlelerle oyun iyileştirilebilirse oyuncu kalitesi de yükselir. Seyirci sorununun da çözüldüğü, statlarda kalitenin arttığı, bilet fiyatlarının yüksek olmadığı bir ortam düşünün. Artık yayından bayağı ciddi bir para geliyor. Fiyatlar ayarlanabilir. Digiturk olarak stadın dolmasını istiyoruz."
REVİZYON BİZDEN BAŞLAYACAK
"Yayın açısından da yapılacak çok şey var. Maçın anlatılma tarzından maç öncesi yapılan röportajların tarzına, maç sonrası yapılan her şeye kadar, eleştirilere kadar her şeyi gözden geçirip düzelteceğiz. Kendimizi de işin parçası olarak görüyoruz. Önce kendimizden başlayarak büyük revizyonlar yaparak dünyanın en ileri ülkelerindeki yayın, sunuş kalitesine kendimizi çekeceğiz."
Milli Takım, Dünya Kupası'na gidemedi. Kulüpler, Avrupa'da 2000'lerin ilk yarısındaki çizgilerinin uzağında. Televizyonlarda spora ayrılan dakika azalıyor. Bu tabloda ihale bedelinin geldiği nokta nasıl izah edilebilir? Yukarı doğru potansiyel diye bir kavram var. Mesela İngiliz futbolunun yukarı doğru potansiyeli yüksek değil. Çünkü zaten çok yukarıda. Türk futbolunun yukarı potansiyeli yüksek. Biz Türk futbolunun geleceğini satın aldık. Türkiye'ye yatırım yapan yabancılar da böyle bakıyor. 'Bu ülkenin kişi başına düşen milli geliri henüz düşük, bu giderek yükselecek, burada alım potansiyeli doğacak' diyor ve bu potansiyele yatırım yapıyor. Avrupa'da pazarlar doyma noktasına geldi. Biz Türkiye'nin yüksek yukarı doğru potansiyeline değer biçmeye çalıştık ihalede. Bu potansiyeli kullanamazsak futbolumuz için çok kötü olur. Bizim, kullanılacağı yönünde inancımız çok büyük."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.