Pazartesi 19.04.2010 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 19.04.2010 16:30

Beşiktaş'ın hakem isyanı

Beşiktaş Kulubü Başkan Yardımcısı Erdoğan Toprak, Türkiye Futbol Federasyonu'nun otoritesini kaybettiğini ve mutlaka güven tazelemesi gerektiğini söyledi.
Dün gece Turkcell Süper Lig'de Fenerbahçe maçında yaşanan hakem hatalarının ardından bugün toplanan Beşiktaş Yönetimi, sert bir açıklama yaptı. Başkan Yıldırım Demirören'in yurt dışında olduğu ve İzlanda'da yaşanan kül bulutu nedeniyle uçağın kalkmadığı için toplantıda yer almadığı bildirildi.
FEDERASYON GÜVEN TAZELEMELİDİR
Beşiktaş Kulüp Binası'nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Toprak, Federasyon'un otoritesini kaybettiğini vurgulayarak, "Bu toplantımızın amacı günlerdir spor camisına görüşlerimizi aktararak Turkcell Süper Lig'de yanlışların olduğunu bu yanlışları işaret ettik. Dünkü maçta yaşananlar bugün toplantının yapılmasına neden oldu. Maçın hakemi Hüseyin Göçek'in maçı kaldıramadığını biz değil rakip takımın yöneticileri dahi söyledi. Yine Beşiktaş'a yapılan haksızlıklar konusunda spor kamuoyu hem fikirdir. Penaltı atışı yapılmadan önce atış noktasına çukur kazılarak oyunun konsantrasyonu bozulması sağladı. Görülen sarı kart neden verildi. Hareket için mi yoksa çukuru kazmakr için. Bize gelmesi gereken sarı kart raporları belirlenen sürede değil daha geç gelmiştir." dedi.
Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yaşanan olaylardan sonra gördükki TFF ve MHK sesi daha çok yüksek çıkana taviz veriyor. Bizi asıl üzen bu dur. Ancak unutulmasınki bizde yönetim olarak Beşiktaş'ın haklarını sonuna kadar savunacağız. Bize ne ceza verilirse verilsin Beşiktaş'ın tüm haklarını sonuna kadar savunacağız."
2016 Avrupa Şampiyonası'nı almak için çalışmalar yapan Futbol Federasyonu'nun güven tazelemesi gerektiğini vurgulayan Erdoğan Toprak, "Bu bizim değil herkesin ortak görüşüdür. Federasyon bir an evvel güven tazelemesine gidecektir. Federasyonu'nun görevi sesi çok çıkana pay vermek değildir. " dedi.
Bir gazetecinin "Federasyonu olağanüstü kongreye mi çağırıyorsunuz ?" şeklindeki soruya şu cevabı verdi:
"Biz Beşiktaş camiası olarak hakların adil dağıtılmasını istiyoruz. Biz endişelerimizi dile getirdik. Federasyonun gereğini yapmasını davet ediyoruz. Camia olarak bunu bekliyoruz. Güven tazelemeleri şarttır. Güven tazelemek salonlarda olur. Delegasyon olur verise görevine devam eder. Biliyorumki bizimle aynı noktada olan birçok kulüp var. Federasyonunu otoriteye alması ve genel kurulu toplayarak güven tazelemesi gerekiyor. MHK'da endişeler duyduğumuz hakemi bu maça vererek otoritesini yerine getirmemiştir. Sesi çok çıkana tavizler verilmiştir"
Başkan Yardımcısı Erdoğan Toprak, Beşiktaş üzerine oynanan oyunun farkında olduklarını ve bunu günler öncesinden haykırdıklarını belirterek, "Maalesef biz bunları söylerken TFF bizi sindirmeye çalıştı. Başkana ve bazı arkadaşlara cezalar verdi. Federasyon sesi çok çıkanın temsilcisi gibi davranıyor. Alınteri çalınmıştır. Hakemin verdiği kırmızı kartalara kimsenin haklı dediğini görmedik. Hakemin yetersiz olduğunu rakip takım yöneticileri bile söyledi" diye konuştu.
Erdoğan Toprak, derbi maçta bazı kural hataları olduğunu ve bu konuda çalıştıkalrını kaydetti.

FEDERASYON GEREKİRSE HÜSEYİN GÖÇEK'E DÜDÜĞÜNÜ ASTIRMALIDIR
Derbi maçın hakemi Hüseyin Göçek'e ağır eleştirilerini sürdüren Erdoğan Toprak, gerekirse Federasyon'un Göçek'e düdüğünü astırması gerektiğini vurguladı. Toprak, "Biz zaten Hüseyin Göçek'i istemediğimizi hafta başında açıklamıştık. Dünkü yönetimin ardından haklı olduğumuzu gördük. Hakem vermiş olduğu kararlarla şampiyonluğa oynayan takımı cezalandırmıştır. Birde aynı yan hakemler aynı takımların maçlarına veriliyor. Bundan dolayı endişeleyiz. Gerekirse Federasyon bu hakemin düdüğünü duvara asması gerektiğini söylemesi lazımdır"
Toprak, bu yılki şampiyonluğun gölgeli olmadığını söyleminin mümkün olmadığını sözlerine ekledi.