Salı 01.03.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 01.03.2011 22:12

Peki neresi? Tıklayın

İran, logosunu ırkçı olarak nitelediği Londra Olimpiyatları'na katılmayabileceğini açıkladı.

İran Olimpiyat Komitesi, logonun Kudüs'e ya da geniş anlamıyla Yahudilerin vaadedildiğine inandığı toprakları tarif eden "zion"a gönderme yaptığını ve bu yüzden siyonist olduğunu öne sürüyor.Komite, Uluslararası Olimpiyat Komitesi'ne gönderdiği mektupta, logonun Kudüs'le olduğunu öne sürdüğü bağını eleştirdi.
Mektupta diğer müslüman ülkelere de ''ırkçı logo''ya karşı çıkmaları çağrısında bulunuldu. Uluslararası Olimpiyat Komitesi ise, logonun sadece 2012'yi temsil ettiğini, başka bir anlama gelmediğini açıkladı. Logoya yönelik eleştiriler de tasarımı üzerine odaklanıyordu. Londra logosu, 2012 rakamını çarpık bir şekilde gösteriyor.
Londra Olimpiyat Komitesi de, logonun 2007'de geniş kapsamlı bir çalışma ve danışma sürecinin ardından hazırlandığını duyurdu. Yetkililer, şikayetin şimdi yapılmış olmasını şaşırtıcı bulduklarını söylüyor. İran Pekin'de 2008'de düzenlenen olimpiyatlarda bir altın bir de bronz madalya kazanmıştı.
İran Olimpiyat Komitesi, ülkenin değerleri ve ilkelerine bağlı kalma kararlılığının da altını çizerek, logonun İran'ın da aralarında bulunduğu bazı ülkelerin olimpiyatlara katılımını engel oluşturabileceğini belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.