Pazartesi 23.07.2012 00:00

12 Dev Adam Sofya yolcusu

EuroBasket 2013 elemeleri hazırlıklarına devam eden A Milli Erkek Basketbol Takımı, Bormio kampının ardından dün akşam İstanbul'daki ilk idmanını yaparken, bu sabah ise hazırlık turnuvasına katılmak üzere Bulgaristan'ın başkenti Sofya'ya gitti.
Türk Hava Yolları'nın TK1027 sefer sayılı uçağı ile Bulgaristan'a giden ay - yıldızlılar 24 - 26 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek "Sofya Turnuvası"nda mücadele edecek. Turnuvaya A Milli Takımı'n yanı sıra, Bulgaristan, Polonya ve Ukrayna takımları katılıyor.
Burada 3 hazırlık karşılaşması oynayacak olan A Milli Basketbol Takımı 27 Temmuz Cuma günü ise yurda geri dönecek. Sofya Turnuvası'nın maç programı şöyle;
Turnuvanın maç programı şöyle:
18.30 Bulgaristan - Ukrayna
21.00 Polonya - Türkiye
OYUNCULAR ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRDİ
Bu arada ay - yıldızlı ekibin Bulgaristan yolculuğu öncesinde milli oyuncular çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Bormio'da kondisyon açısından iyi bir dönem geçirdiklerini belirten Semih Erden, "Yüksek tempoda antrenmanlar yaptık ve çok iyi çalıştık. Şimdi de Bulgaristan'da oynayacağımız turnuva var. Kendimizi görmek açısından bu maçların iyi olacağını düşünüyorum. Bizim için bu turnuva iyi geçecektir. En iyi şekilde bu turnuvayı geçirmek ve durumumuzu görmek ve ülkemizi de temsil etmek istiyoruz." dedi.
Yorucu bir Bormio kampını geride bıraktıklarını belirten İlkan Karaman, "Kondisyon anlamında çok yorulduk. Güzel bir kamp dönemi geçirdik ve herkes iyi bir şekilde çalıştı. Bulgaristan'da neler olacağını hep birlikte göreceğiz. Amacımız forma girmek olacak. Hazırlık maçlarında kendimizi tartacağız. Neler eksik onları göreceğiz. Amerika'dan döndükten sonra bir süre dinlendim. Şimdi yavaş yavaş forma giriyorum." diye konuştu.
Lig sonrası verilen aranın ardından Bormio kampında form tutmaya başladıklarını söyleyen Furkan Aldemir ise, "Kondisyon ve güç çalışmaları yaptık. Sabahları koşu akşam da basketbol çalışmaları gerçekleştirdik. Geçtiğimiz yıl da A Milli Takım kadrosundaydım. Bormio kampı, bize ağabeylerimiz tarafından korkutucu bir şekilde anlatılırdı. Oraya gidince de bunu gördük. Yorucu ve verimli bir kampı geride bıraktık. Umarım sakatlık sorunu yaşamadan kampı tamamlarız." dedi.
Çok yararlı bir kampını geride bıraktıklarını söyleyen Can Mutaf da, "Bizim için çok yararlı bir kamp dönemi geçti. Kısa süre içerisinde çok çalıştık. Şimdi Bulgaristan'daki turnuvada kendimizi göstereceğiz. Bireysel anlamda benim ilk kampım. İyi çalışıyorum ve umarım takımda kalırım." açıklamasında bulundu.
A Milli Takım kampında ilk kez yer aldığını kaydeden Göksenin Köksal, "Zorlu bir Bormio kampını geride bıraktık. İyi çalıştık. Şimdi Bulgaristan'da hazırlık maçları oynayacağız. Genç bir kadromuz var. Hepimiz elimizden gelenin en iyisini yapacağız ve savaşacağız. Sonuçta A Milli Takım kadrosunda yer almak bizim için önemli." dedi.
İyi bir kamp dönemi geçirdiklerini söyleyen Doğuş Balbay, "Bormio'da koşu ve basketbol üzerine çalışmalar yaptık. İlk kez Milli olan arkadaşlarımız var. Sonuçta herkes çok iyi çalışıyor ve takımda olmayı da hak ediyor. İtalya'da ufak tefek sakatlıklar olmasına rağmen herşey iyiydi. Şimdi hazırlık turnuvalarına başlıyoruz." ifadesini kullandı.
Bormio kampı sonrası Bulgaristan'da oynayacakları hazırlık turnuvasına konsatre olduklarını belirten Birkan Batuk ise "Kondisyon çalışmalarının yanı sıra basketbol antrenmanları da yaptık. Genç oyuncular olarak birbirimizi yeni tanıyoruz ve uyum yakalamaya çalışıyoruz. Hazırlık maçlarında en iyi şekilde oynayarak elemelere hazır olmak istiyoruz." dedi.
Bulgaristan'da oynayacakları ilk turnuva için hazır olduklarını söyleyen Barış Hersek, "Yeni bir kadromuz ve birbirimize alışma sürecindeyiz. Hedefimiz Avrupa Şampiyonası grup elemelerine kadar en iyi duruma gelebilmek. Bireysel olarak kendimi çok iyi hissediyorum. İyi bir hazırlık dönemi geçirdim. Ve görev verilirse de elimden gelenin en iyisini yapacağım." diye konuştu.