Çarşamba 11.11.2015 00:00

Euroleague'de devrim gibi karar

Avrupa basketbolunun kulüpler düzeyindeki en büyük organizasyonu olan Turkish Airlines Euroleague, önümüzdeki sezondan itibaren 16 takımlı lig şeklinde oynanacak.

Euroleague'nin internet sitesinden yapılan açıklamada, Barcelona'da gerçekleştirilen toplantıda önümüzdeki sezondan itibaren 16 takımlı lig formatının uygulanmasına karar verildiği duyuruldu. Organizasyon için kulüplerle anlaşma yapan medya şirketi IMG ile 10+10 yıllık anlaşma imzalandı.
16 TAKIM MÜCADELE EDECEK
Yeni formatta 24 yerine 16 takım yer alacak. Lige Türkiye'den Fenerbahçe ve Anadolu Efes'in yanı sıra İspanya'dan Barcelona Lassa, Real Madrid, Laboral Kutxa, Yunanistan'dan Olympiakos, Panathinaikos, İtalya'dan EA7 Emporio Armani Milan, İsrail'den Maccabi FOX, Litvanya'dan Zalgiris ile Rusya'dan CSKA Moskova olmak üzere A lisansına sahip 11 takım doğrudan katılacak.
Ligde ayrıca Eurocup şampiyonu, 3 yerel lig şampiyonu ve elemelerden gelecek bir takım da mücadele edecek.
Euroleague'in yeni formatıyla 16 takım birbiri ile ikişer kez karşılaşacak. Sezon sonunda ilk 8'de yer alan takımlar 5 maç üzerinden play-off oynayacak ve final-four'a kalacak takımlar belirlenecek.
EUROCUP'TA DA DEĞİŞİKLİK VAR
Euroleague'nin yanı sıra Avrupa'nın 2 numaralı organizasyonu olan Eurocup'ta da değişikliğe gidildi. Bu ligde de 36 takım yerine gelecek sezon 24 takım mücadele edecek. İlk tur ve Top 16 gruplarında karşılaşacağı turnuvada, iki ayaklı çeyrek final ve yarı final eşleşmelerinin ardından final maçına çıkılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.