Cuma 19.05.2017
Son Güncelleme: Cuma 19.05.2017

Turizme Final-Four dopingi

Dev final, İstanbul turizmini de canlandırdı. İspanya, Yunanistan ve Rusya’dan yaklaşık 10 bin turist final için kente gelirken, büyük otellerdeki doluluk oranları yüzde 80’i aştı

Avrupa basketbolunun en büyük organizasyonu olan Euroleauge Final-Four serisi İstanbul turizmine doping etkisi yaptı. İspanya, Yunanistan ve Rusya başta olmak üzere organizasyona katılan ülkelerden maçı izlemek için 10 bin yabancı turist İstanbul'a geldi. Fenerbahçe'nin de mücadele vereceği organizasyona kulübün taraftarları ve Türkiye'deki basketbol aşıkları da büyük bir ilgi gösterince oteller bundan nasibini aldı. Otel doluluklarına yüzde 10-15 ilave bir katkı sağlayan organizasyon, büyük otellerde doluluk ortalamalarını yüzde 80'in üzerine çıkarırken küçük otellerin de yüzünü güldürdü. Ortalama 4 gece konaklayacak olan basketbol severlerin İstanbul turizmine kişi başı bin 700 Euro katkı sağlayacağı öngörülüyor. 213 ülkeden canlı yayınla izlenecek olan organizasyonun Türkiye imajına pozitif katkı yapması bekleniyor.
ALGIYA POZİTİF KATKI OLACAK
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, 10 bin yabancı 10 bin de yerli olmak üzere toplam 20 bin basketbolseverin organizasyon için İstanbul'a geldiğini kaydetti. Ulusoy, Final- Four'un 21 bölgesel kanal tarafından yayınlanmasının ve dünyanın dört bir yanından canlı izlenmesinin Türkiye imajına ciddi katkı sağlayacağını belirtti. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır ise organizasyonun üç temel etkisi olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi: "Türkiye'nin globalde maalesef ki negatif bir algısı var ve bu tür organizasyonlar bu algıyı kırmak için en güçlü etkiyi yapıyor. Dünya genelinde 213 ülke tarafından canlı izlenecek olan bu organizasyon negatif Türkiye algısını pozitife çevirecek."
KÜÇÜK VE BUTİK OTELLER DE DOLDU
Mövenpick Hotel İstanbul Golden Horn Genel Müdürü Ahmet Arslan, dolulukları yüzde 80'lerde olan otellerinin organizasyonla birlikte yüzde 100'e çıktığını belirterek, "Büyük otellerin pazarlama ağı güçlü olduğu için dolulukları yine yüksek ancak küçük oteller zorlanıyordu. Organizasyona yerli turist de büyük ilgi gösteriyor. Ve onlar da küçük ve butik otelleri dolduruyor" dedi.

Altyapısı yenilenen Sinan Erdem'de bin basın mensubuna, aynı anda hizmet verebilecek.
650 KAMERA, 400 KM KABLO!
THY Avrupa Ligi Dörtlü Final'e ev sahipliği yapacak Sinan Erdem Spor Salonu'nda, organizasyon için hazırlıklar tamamlandı. 7 aylık hummalı bir çalışmanın sonunda salonun altyapısı tamamen yenilendi. Salona, teknik altyapı çalışmaları sırasında 400 kilometre kablo döşendiği ve 15 bin taraftarın 650 kamera sayesinde güvenliğinin sağlanacağı bildirildi.
213: Final-Four maçlarının canlı izlenecek ülke sayısı
10 bin: Maçlar için gelen yabancı ziyaretçi sayısı
4 gece: Turistlerin ortalama konaklaması
1.700 Euro: Turistin ortalama bıraktığı kişi başı gelir
"BASKETBOLUN ÇEKİM MERKEZİ OLACAĞIZ"
Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, THY Avrupa Ligi Dörtlü Final'in Türk basketbolu adına büyük bir önem taşıdığını belirtti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Binali Yıldırım'ın, organizasyonun Türkiye'ye getirilmesi sürecine öncülük ettiğini vurgulayan Kılıç, "Sayın Cumhurbaşkanımıza ve Sayın Başbakanımıza güçlü destekleri için teşekkür ediyoruz. Türkiye organizasyon düzenleme konusundaki başarısını ve tecrübesini THY Avrupa Ligi Dörtlü Final aracığıyla bir kez daha tüm dünyaya en güzel şekilde gösterecek. İstanbul ve Türkiye, dünya basketbolunun çekim merkezi olmaya gelecek yıllarda da devam edecek" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.