Cumartesi 17.03.2012

'Rekabet için liglerin önü açılmalı!'

Rekabet Kurumu, Futbol Federasyonu'na Süper Lig yayın ihalesi hakkında uyarılarda bulundu. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla önceki gün 15'inci kuruluş yıldönümünü kutlayan Rekabet Kurumu, hazırladığı sonuç raporunda birçok sektör hakkında yorum yaparken, Futbol Federasyonu maç ihaleleri ile ilgili uyarı ile raporda yer aldı. 2010 yılından itibaren 4 futbol sezonu için yapılan ve yıllık 321 milyon dolar bedelle sonuçlanan ihalenin şartnamesinde yer alan bazı düzenlemelerin rekabet açısından kısıtlayıcı olduğu vurgulanan raporda şu noktalara dikkat çekildi...
Avrupa Birliği uygulamaları göz önüne alındığında 3 yıllık süreler makul. Otomatik yenileme hakkı rekabeti engelleyen bir uygulama. İhale 13.5 yıldır aynı şirkette olduğu için 4 yıllık süreç ve bir yıl uzatma opsiyonu, Avrupa uygulamalarının üzerinde ve bu durum bunun sektöre yeni şirket girişini zorlaştırıyor.
İhale tek kurumda kaldığı için bu anlamda yeterli rekabet oluşmuyor. Yayın piyasasına rakip girememesi durumunda önümüzdeki dönem ihalelerinde teklifler düşebilir.
Haber kısıtlaması nedeniyle maçlara ilginin azalması üzerine istenmeyen sonuçlar oluşabilir.
Paket halinde satılan set üstü dijital yayın ekipmanları, tüketiciye ağır maliyet getirdiği için şirketlerin pazara girmesi engelleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.